(وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَكَأَنََّمَا أَحْیَاء النََّاسَ جَمِیعًا... )سوره ی مائده، آیه ی 32( و هر کس کسی را زنده بدارد، چنان است که گویی تمام مردم را زنده داشته است).

امروز : 09 فروردین 1404
اخبارمرکز
مشاهده همه
09 فروردین 1404
رونمایی از یکدستگاه موتور آمبولانس در اورژانس اران بیدگل
در حاشیه مراسم تکریم و معارفه سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اران بیدگل از یکدستگاه موتورامبولانس اورژانس ،رونمایی شد
05 فروردین 1404
نجات جان کودک سه ساله کاشانی
نجات جان کودک سه ساله کاشانی توسط همکاران فوریت های پزشکی کاشان
05 فروردین 1404
استقرار در ماه مبارک رمضان
پایگاه امداد سلامت اورژانس در اولین شب قدر ماه مبارک رمضان استقرار داشتند
25 اسفند 1403
میزبانی همکاران فوریت های پزشکی در چایخانه امام رضا
میزبانی همکاران فوریت های پزشکی در چایخانه امام رضا
22 اسفند 1403
آیین کاشت نهال
آیین کاشت نهال به یاد همکاران پرستار فقیداورژانس کاشان انجام شد
19 اسفند 1403
دعوت رییس اورژانس کاشان برای پیوستن مردم به پویش ملی ایمنی و سلامت سفر
دعوت رییس اورژانس کاشان برای پیوستن مردم به پویش ملی ایمنی و سلامت سفر
13 اسفند 1403
نشست هم اندیشی کارشناسان آمار و‌ مسئولین فناوری اطلاعات برگزار شد
نشست هم اندیشی کارشناسان آمار و‌ مسئولین فناوری اطلاعات و ارتباطات مراکز اورژانس ۱۱۵ کشوربرگزار شد*
آمار اورژانس
مشاهده همه

47

تعداد آمبولانس های مرکز

4

تعدادموتورلانس های مرکز

1

تعداداتوبوس آمبولانس های مرکز

18

تعداد پایگاه جاده ای مرکز

11

تعداد پایگاه های شهری مرکز
سوالات متداول
سیستم پاسخگویی فوریت پزشکی 115چگونه است

بیماری ها و حوادث اورژانس به مواردی اطلاق می گردند که در صورت عدم ارائه به موقع اقدامات امدادی-درمانی، منجر به صدمات عضوی و یا جانی و نیز مشکلات روانی بیمار می شود
وظیفه سیستم فوریتهای پزشکی 115 رسیدن بر بالین بیمار در کوتاهترین زمان ممکن و ارائه خدمات درمانی و انتقال به مراکز درمانی می باشد ، اما باتوجه به اینکه ظرفیت پاسخگویی به تمام متقاضیان محدود می باشد در نتیجه واحد ارتباطات اورژانس (دیسپچ) که وظیفه پاسخگویی به تماس گیرندگان را دارد ، از افراد آموزش دیده کارشناسان پرستاری – فوریت پزشکی-پزشکان عمومی تشکیل گردیده است ، تا با انجام مشاوره های تلفنی و راهنمایی های لازم از اعزام آمبولانس برای موارد غیر اورژانسی جلوگیری بعمل آورند.
کارشناسان مرکز ارتباطات در حین مکالمه تلفنی سئوالاتی را در مورد وضعیت بیمار از تماس گیرنده بعمل می آورند که این پرسشها شامل: سن بیمار – سابقه بیماری وی – شکایت اصلی بیمار(درحال حاضر چه مشکلی دارد؟ ) و... می باشد که بعد از جمع آوری اطلاعات لازم تماس گیرنده در سه حالت ممکن قرار می گیرد:
1- بیمار جنبه اورژانسی دارد و بلافاصله آمبولانس به محل اعزام می گردد.
2- این بیمار نیاز به اقدامات اورژانسی و اعزام آمبولانس ندارد و توصیه هایی از قبیل مراجعه به درمانگاه و اقدامات اولیه درمانی در منزل به بیمار و اطرافیان وی داده می شود.
3- مواردی که اپراتور تلفن تشخیص می دهد ، تماس را به پزشک ارتباطات ارجاع نموده و توضیحاتی در مورد تاریخچه وی به پزشک داده و پزشک ، با بیمار یا تماس گیرنده صحبت کرده و راهنمایی های لازم توسط پزشک به بیمار یا تماس گیرنده داده خواهد شد و در صورت تشخیص پزشک آمبولانس جهت بیمار ارسال می گردد.


آیا تماس با اورژانس هزینه بر است

خدمات اورژانس دولتی که با تماس با شماره تلفن ۱۱۵ به مشتریان ارائه می شود، کاملا رایگان است

زمان تماس با115
  • اگر مصدوم به صدا کردن و تکان دادن عکس العمل نشان نمی‌دهد.
  • بیماری که دچار درد و ناراحتی ناگهانی قفسه سینه شده است.
  • فردی که دچار علایم سکته مغزی شده است.
  • فردی که دچار اختلال تنفس و مشکل در نفس کشیدن شده است.
  • فردی که دچار آسیب و سوختگی شدید شده است.
  • فردی که دچار تشنج شده است.
  • فردی دچارغرق شدگی شده باشد
  • فردی دچار برق گرفتگی شده باشد
  • فردی دچار سقوط از ارتفاع شده باشد
  • فردی دچار تصادف شده باشد