میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 08 اردیبهشت 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1401/08/30 - 11:54
  • 875
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /Znc

گفتگوی اختصاصی با دکتر علی یوسفیان معاون درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل

ماهنامه خبری حیات دانشگاه در شماره جدید خود با دکتر علی یوسفیان معاون درمان شبکه بهداشت و درمان و رئیس بیمارستان سیدالشهداء (ع) شهرستان آران و بیدگل گفتگوی اختصاصی انجام داده است که مشروح مصاحبه را می‌توانید در این اینجا مطالعه کنید...

ماهنامه خبری حیات دانشگاه در شماره جدید خود با دکتر علی یوسفیان معاون درمان شبکه بهداشت و درمان و رئیس بیمارستان سیدالشهداء (ع) شهرستان آران و بیدگل گفتگوی اختصاصی انجام داده است که مشروح مصاحبه را می‌توانید در این اینجا مطالعه کنید.

دکتر علی یوسفیان در فروردین ماه ۱۳۴۶ در شهرستان آران و بیدگل در خانواده‌ایمذهبی متولد شد. در سال ۱۳۶۵ در کنکور سراسری در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان پذیرفته و در اسفند سال ۱۳۷۲ فارغ التحصیل شد. پس از انجام خدمت سربازی و گذراندن دوره طرح پزشکی، در سال ۱۳۷۶ در شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل مشغول به خدمت شد. وی هم اکنون دارای ۲۸ سال سابقه خدمت است که نزدیک به ۲۲ سال در مسئولیت‌های اجرایی از قبیل معاون بهداشت و درمان این شبکه، معاون درمان بیمارستان شهید بهشتی کاشان، مدیر دانشجویی دانشگاه، سرپرست بیمارستان سیدالشهداء آران و بیدگل و پنج دوره رئیس نظام پزشکی این شهرستان را در کارنامه خدمت خود دارد.

رشته تحصیلی خود را با چه انگیزه‌ایانتخاب کردید؟

علاقه به رشته پزشکی و خدمت به مردم

آیا از شغل خود رضایت دارید؟

بله

چه چیزی باعث رضایت بیشتر شما می‌شود؟

با توجه به نوع خدمت، رفع آلام بیماران مهمترین علت رضایت مندی از این حرفه می‌باشد و همچنین رضایت مراجعین و دعای خیر بیماران موجب رضایت اینجانب می‌شود.

به عنوان یک پزشک، عامل موثر در ارتباط بیمار با شما و رضایتمندی بیمار را در چه می‌دانید؟

مهمترین عامل مؤثر در موفقیت پزشک مهارت ارتباطی بیمار با پزشک و علم اوست که سبب اعتماد بیماران می‌شود و اینجانب سعی کرده‌امدر طول دوره طبابت به این اصل توجه ویژه نمایم.

  اصلی‌ترین دغدغه یک مدیر بیمارستان چیست؟

ارائه خدمت با کیفیت و ایمن و افزایش رضایتمندی مراجعین و بیماران

کدام بخش از بیمارستان سیدالشهداء به مراقبت بیشتری نیاز دارد؟

کلیه بخش‌های این بیمارستان نیازمند تجهیزات و نیروهای تخصصی و فوق تخصصی جهت ارتقاء کمّی و کیفی سطح خدمات می‌باشد.

بیمارستان شما در زمان شیوع ویروس کرونا از چه آمادگی برای ارائه خدمات درمانی برخوردار بود؟

در شروع کرونا به دلیل کمبود تجهیزات مورد نیاز برای ارائه خدمات تنفسی به بیماران با مشکل جدی روبرو بودیم که به تدریج در پیک‌های بعدی با تکمیل تجهیزات از محل کمک‌های مردمی و تأمین نیروهای تخصصی مورد نیاز، کیفیت ارائه خدمات ارتقاء و بستری به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در مراکز درمانی میتواند خطر ابتلا به این بیماری را در بین سایر مراجعهکنندهها افزایش دهد. در این زمینه چه تدبیری اندیشیده بودید؟

راه اندازی تریاژ دو سطحی و جداسازی بیماران با علائم مشکوک از اولین اقداماتی بود که طی دوران کرونا انجام شد و در زمان‌هاییکه تعداد موارد بستری افزایش داشت، کل تخت‌های بیمارستان را به بیماران مبتلا به کرونا تخصیص داده می‌شد.

مهمترین چالش‌ها و مسائلی که بیمارستان با آن مواجه است، کدام است؟

کمبود نیروی تخصصی، تجهیزات و فضای فیزیکی غیر استاندارد

آیا زندگی کاری بر زندگی شخصی و خانوادگی شما تاثیری داشته است؟ نظر خانواده در این رابطه چیست؟

بدون شک کار اجرایی در روابط شخصی و خانوادگی تأثیر گذار می‌باشد که با برنامه ریزی این اثر گذاری به حداقل می‌رسد.

تا بحال از شغل خود خسته شده اید؟

خیر

راجع به سختی‌ها و شیرینی‌های شغل تان بگویید؟

با توجه به مشکلات مربوط در مدیریت بیمارستان‌ها و تعرفه‌های غیر واقعی، عدم توازن درآمد و هزینه ها، کاهش نقدینگی و پرداخت‌های دیرهنگام سازمان‌های بیمه گر، نارضایتی پزشکان از دریافت حق الزحمه بیمارستان را با مشکل روبرو می‌سازد و این مشکلات کار اجرایی سبب فرسودگی شغلی و بروز سختی می‌شود.

اشتغال به حرفه پزشکی به دلیل تلاش در جهت سلامت بیماران نشاط آور و مفرح می‌باشد، گرچه گاهی به نتیجه بخش نبودن تلاش تیم پزشکی برای نجات بیمار، سبب آزردگی خاطر پزشک می‌گردد.

آیا خاطره‌ایدر این حرفه را به یاد می‌آورید و می‌توانید تعریف کنید؟

در حرفه پزشکی لحظه به لحظه آن خاطره انگیز می‌باشد. پزشک با بهبود بیمار شاد و با عدم بهبود او ناراحت می‌شود و از خاطرات اینجانب این است که در دوران کرونا در پیک اول به مدت دو هفته در بیمارستان بستری بودم و همزمان به امور اجرایی نظارت می‌کردم و در بخش‌ها علی رغم مشکلات جسمی ناشی از ابتلا، به درمان بیماران پرداخته که خاطرات این دوران برای من تلخی و شیرینی زیادی یه همراه داشت.

به نظر شما یک پزشک خوب باید چه ویژگی‌های داشته باشد و کدام ویژگی مهم‌تر است؟

یک پزشک خوب می‌بایست بتواند ارتباط خوبی با بیمار خود برقرارکند و با آخرین یافته‌های علم پزشکی آگاه باشد تا بتواند منطقی‌ترین و علمی‌ترین شیوه درمان را انتخاب کند. رعایت اصول اخلاق پزشکی از دیگر ویژگی‌های یک پزشک حاذق است.

اولین عبارتی که با دیدن کلمات ذیل به ذهن شما خطور می‌کند را بیان نمائید.

آران و بیدگل: مردمی، خونگرم، ایثارگر

کرونا: ویروس منحوس

خانواده: عامل موفقیت یک پزشک در حرفه پزشکی

فرزند: امید به زندگی و تلاش مضاعف

پزشک عمومی: اولین مدافع سلامت در نظام سلامت

پاییز: فصل دلتنگی

اورژانس: ارائه فوریت‌های پزشکی

زندگی: راه رسیدن به کمال

کاشان: شهر دارالمومنین

بیمار: انسان دردمند

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل
  • کد خبر : 2929
کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

1 نظر برای این مطلب وجود دارد

سیدمهدی م.....

سیدمهدی م.....

01/08/30 - 15:11

من افتخارهمکاری باایشان راداشته ام نظراتشان راتصدیق وایشان راپزشکی منصف میدانم که درمواجه بامشکلات خصوصا"درحوزه نظام پزشکی جانب انصاف را رعایت میکندوازجمله پزشکانی است که وارد دنیا (دلبستگیهای دنیوی)نشده به همین خاطر ازاوچهر ه ای مردمی یادمیشو د.انشاالله درراستای خدمت به مردم موفق ومویدباشند.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید :

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید *

01/09/07 - 14:45

سلام پیام شما برای ایشان ارسال می شود.

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین