میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 30 اردیبهشت 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1401/12/21 - 08:17
  • 398
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZfAa

6140 نوزاد در سال گذشته غربالگری سلامت شنوایی شدند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در سال گذشته 6140 نوزاد در مجموعه تحت پوشش دانشگاه از نظر سلامت شنوایی مورد غربالگری قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر مهدی دلاوری به مناسبت روز جهانی شنوایی افزود: از این تعداد 134 نوزاد مشکوک به سطوح بالاتر ارجاع شدند که تعداد 14 نفر دچار کم شنوایی بودند و مورد مداخلات توانبخشی و درمانی قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: آمار کم شنوایی ناتوان کننده در جهان 466 میلیون نفر است و از این میزان تعداد 34 میلیون نفر اختصاص به کودکان دارد که متاسفانه بار سنگین این ناتوانی بر دوش خانواده ها بوده و بر میزان یادگیری و تعامل اجتماعی و آینده کودکان تاثیرگذار خواهد بود لذا انجام غربالگری کلیه نوزادان تحت پوشش دانشگاه در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل در سال آتی از برنامه های دانشگاه است.  
معاون بهداشت دانشگاه، با تاکید بر شعار روز جهانی شنوایی با عنوان "مراقبت از گوش و شنوایی، بیایید آن را به واقعیت تبدیل کنیم"، خواستار تعامل کلیه سطوح ارائه دهنده خدمت در معاونت های دانشگاه و کلینیک های غربالگری سازمان بهزیستی در اجرای غربالگری و تشخیص زودهنگام موارد کم شنوا و ناشنوا و مداخلات درمانی به موقع شد.
وی اظهار داشت: سه مارس به عنوان روز جهانی سلامت گوش و شنوایی نامگذاری شده است و به مدت یک هفته پویش اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری از مشکلات کم شنوایی و ناشنوایی با همت مراقبین سلامت، سفیران سلامت و کلیه ارائه دهندگان خدمت در حیطه پیشگیری و غربالگری در سطح دانشگاه علوم پزشکی کاشان به مرحله اجرا در می آید.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,بهداشت
  • کد خبر : 14151
کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین