1-نظارت بر کار کارکنان تحت سرپرستی و ارائه راهنماییهای لازم و جمع آوری اطلاعات مربوط به نیازهای کلی مرکز نظیر ساختمان، لوازم و تجهیزات و نیاز به تعمیرات اساسی با بازسازی و برآورد هزینه آنها و تهیه گزارشات پیرامون آن جهت مدیریت مرکز.
2-انجام اقدامات و پیگیریهای لازم برای نظافت و سالم سازی بیمارستان با ارتباط موثر فنی با واحد بهداشت محیط و حرفهای و پرستار کنترل عفونت.
3- برنامهریزی و ارائه طرحهای مربوط به کنترل و کاهش هزینههای غیر ضروری عمومی بیمارستان.
4- برنامهریزی جهت افزایش کیفیت و ارتقاء خدمات نظافت مرکز.
5- برنامه ریزی و نظارت بر کارپردازی، انبارداری و تاسیسات.
6- انجام امور محوله.