میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 15 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1402/02/20 - 11:29
  • 340
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZaQa
به مناسبت روز جهانی آسم:

کنفرانس علمی تازه های پیشگیری و کنترل آسم در دانشگاه برگزار شد

به مناسبت روز جهانی آسم، کنفرانس علمی تازه های پیشگیری و کنترل آسم با همکاری گروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه، انجمن آسم و آلرژی ایران و آموزش مداوم کشوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه در این کنفرانس، با اشاره به شیوع و بار بیماری آسم در نظام سلامت گفت: آسم یکی از معضلات اصلی نظام سلامت در بسیاری از کشورهای جهان و از جمله کشور ما محسوب می گردد.

دکتر مرتضی پنجه شاهی افزود: بیش از۳۴۰ میلیون نفر در دنیا مبتلا به آسم هستند و پیش بینی می شود که طی یک دهه آینده تعداد مبتلایان به آسم بیش از ۱۰۰ میلیون نفر افزایش یابد.

وی تصریح کرد: روزانه بیش از ۱۰۰۰ نفر در جهان به علت آسم جان خود را از دست می دهند که بیشترین مرگ و میر و عوارض ناشی از این بیماری در کشورهای با درآمد کم و متوسط رخ می دهد.

دکتر پنجه شاهی، شیوع علائم آسم در کودکان و نوجوانان ایرانی را حدود ۱۱ درصد و در بالغین حدود ۹ دردصد عنوان کرد.

دکتر مرضیه حیدرزاده فوق تخصص آلرژی و ایمنولوژی بالینی و دبیر علمی کنفرانس تازه های پیشگیری و کنترل آسم در دانشگاه نیز در ادامه، به تشریح روش های پیگیری و خودمراقبتی بیماران آسم پرداخت.

کارشناس مسئول غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه نیز در این نشست، به تبیین برنامه های وزارت بهداشت در رابطه با دسترسی بهینه به مراقبت و داروهای آسم پرداخت.

دکتر مرضیه ملایی فوق تخصص ریه، دکتر زهرا سپهرمنش فوق تخصص روانپزشکی کودکان، دکتر مرضیه حیدرزاده فوق تخصص آلرژی و ایمنولوژی بالینی و دکتر ندا سخی متخصص گوش و حلق و بینی نیز به عنوان کمیته علمی برنامه در خصوص چالش های تشخیص و درمان بیماری آسم مطالب آموزشی خود را ارائه کردند.

   

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,بهداشت
  • کد خبر : 14488
کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین