میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 17 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1400/12/18 - 17:38
  • 275
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZLH
با هدف پیشگیری از حوادث چهار شنبه سوری:

کمیته پیشگیری از آسیب های ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال در دانشگاه برگزار شد/ خانواده ها در پیشگیری از حوادث چهار شنبه سوری نقش مهمی دارند

کمیته پیشگیری از آسیب های ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال با هدف هم افزایی بین بخشی همت واحد بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت در این معاونت برگزار شد.

کمیته پیشگیری از آسیب های ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال با هدف هم افزایی بین بخشی همت واحد بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت در این معاونت برگزار شد.


به گزارش وب دا، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه، با اشاره به لزوم هم افزایی بین بخشی برای کنترل و کاهش خطرات و آسیب های مراسم چهارشنبه آخر سال به ایمن برگزار شدن این مراسم تأکید کرد.


دکتر مرتضی پنجه شاهی، با اشاره به اینکه چهارشنبه سوری یکی از سنت‌های قدیمی ما ایرانیان است که در زمان های گذشته در حد یک آتش بازی مختصر در نقاط از پیش تعیین شده اجرا می‌گردید، گفت: هدف نهایی این رسم قدیمی پاکسازی محیط زندگی و برطرف نمودن کدورت‌های فی مابین اقوام بود.


وی افزود: متاسفانه در سال های اخیر مراسم سنتی و زیبای این شب، رنگ دیگری به خود گرفته و تبدیل به بازی های خطرناک با مواد منفجره و محترقه گردیده است که میتواند خطرات متعددی را برای بسیاری از هموطنان عزیزمان به دنبال داشته باشد.


*** خانواده ها در پیشگیری از حوادث چهار شنبه سوری نقش مهمی دارند


معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه گفت: خانواده ها در پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری نقش مهمی دارند.


وی، با اشاره به اینکه مراسم چهارشنبه سوری هرساله با حوادث ناگواری همراه است، افزود: این حوادث به کشته یا مجروح شدن گروهی از نوجوانان و جوانان می انجامد و خانواده ها در پیشگیری از حوادث نقش مهمی را ایفاء می کنند.


دکتر پنجه شاهی تصریح کرد: باید کودکان و نوجوانان را تشویق کرد که از حوادث درک خوبی داشته باشند. باید به آنها آموزش داد که آنها در مقابل مواد محترقه و منفجره و آتش‌بازی آسیب‌پذیر هستند. آموزش آسیب‌پذیری در مقابل خطرات مذکور، از اهمیت خاصی برخوردار است.


کسب اطلاعات بیشتر

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 2210
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین