میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 11 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1403/03/05 - 11:11
  • 169
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZmdR
با تلاش‌های تیم‌های نظارت درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان صورت گرفت

کاهش چشمگیر سزارین‌های غیرضروری و تقویمی در تاریخ ۳/۳/۳

با تلاش‌های تیم‌های نظارت درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، شاهد کاهش قابل توجه آمار سزارین‌های غیرضروری و تقویمی در تاریخ ۳/۳/۳ بودیم. این اقدام در راستای بخشنامه معاون درمان وزارت بهداشت و به منظور مقابله با ترویج زایمان‌های تقویمی و غیرضروری انجام شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، دکتر ساکی، رئیس دانشگاه ، ضمن اشاره به آمارهای رسمی وزارت بهداشت مبنی بر بالا بودن نرخ سزارین در مقایسه با زایمان طبیعی در کشور، اظهار داشت: «با توجه به بخشنامه معاون درمان وزارت بهداشت، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت حضور تمام وقت کارشناسان نظارت در اتاق عمل و زایمان بیمارستان‌های دارای بلوک زایمان از ساعت 00:00 تاریخ 3/3/3 تا 12:00 همان تاریخ انجام شد. همچنین گروه‌های نظارتی در طول 24 ساعت بر عملکرد بیمارستان‌ها نظارت داشتند.»

 

ایشان در ادامه افزودند: «خوشبختانه، همکاری مسئولین بیمارستان‌ها و پزشکان در عدم پذیرش مادران بدون اندیکاسیون برای زایمان لاکچری، سبب کاهش چشمگیر تعداد سزارین در تاریخ 3/3/3 شد.»

 

دکتر ساکی آمار زایمان در تاریخ‌های رند طی سه سال اخیر را به شرح زیر ارائه کرد:

 

01/01/1401: از 99 مورد زایمان، 74 مورد سزارین

 

02/02/1402: از 26 مورد زایمان، 11 مورد سزارین

 

03/03/1403: از 19 مورد زایمان، 8 مورد سزارین

 

وی گفت: با وجود هشدارهای مکرر وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها و پزشکان زنان و زایمان، متاسفانه همچنان شاهد تمایل برخی خانواده‌ها برای زایمان فرزندشان در تاریخ‌های خاص و رند هستیم.

 

دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن قدردانی از همکاری و تعهد جامعه پزشکی در این زمینه، به تلاش‌های خود برای ترویج زایمان طبیعی و ارتقای سلامت مادران و نوزادان ادامه خواهد داد.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 129696
کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین