میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 15 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1402/03/02 - 14:45
  • 626
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZdSa
به مناسبت روز جهانی فشار خون:

همایش آموزشی کنترل فشار خون در آران و بیدگل برگزار شد

به مناسبت ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ مصادف با روز جهانی فشار خون، همایش آموزشی کنترل فشار خون و راه‌های پیشگیری از عوارض آن با حضور کارشناسان مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه و جمعی از بیماران مبتلا به فشار خون بالا، با شعار: «با اندازه گیری دقیق فشار خون و کنترل آن، عمر طولانی تری داشته باشید» در سالن شهید استادی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، رئیس مرکز بهداشت شهرستان آران و بیدگل در این نشست، به اهمیت کنترل بیماری فشار خون اشاره کرد و افزود: فشار خون بالا عامل 40 درصد مرگ ها در بیماران دیابتی و عامل 53 درصد مرگ های ناشی از بیماری های قلبی و سکته های مغزی می باشد.

دکتر محسن قمصری تصریح کرد: درصد شناسایی فشار خون بالا در شهرستان آران و بیدگل حدود 13 و نیم درصد می باشد.

متخصص بیماری های قلب و عروق نیز در ادامه، با بیان اینکه فشارخون بالا سومین عامل کشنده در دنیا است، مهمترین عوارض فشارخون بالا را سکته مغزی و قلبی، نارسایی قلبی و کلیوی، خون ریزی چشم و نابینایی برشمرد.

دکتر پریسا صمدی افزود: فشار خون طبیعی کمتر از عدد 120 بر روی 80 است و افرادی که دارای فشار خون بین 120 بر روی 80 تا 140 بر روی 90 هستند در آستانه ابتلا به بیماری فشار خون بالا قرار دارند.

وی، 6 گام اساسی عدم استعمال دخانیات، انجام فعالیت‌های بدنی کافی، رژیم غذایی مناسب، کاهش مصرف نمک، مدیریت استرس به شکل صحیح و خودداری از مصرف مشروبات الکلی را برای پیشگیری از این عارضه ضروری دانست.

متخصص بیماری های قلب و عروق یادآور شد: کاهش وزن و اصلاح چاقی به ویژه چاقی شکمی، اصلاح رفتار‌های تغذیه‌ای ناسالم (مثل کاهش مقدار مصرف چربی، حذف روغن جامد، کاهش مصرف نمک)، انجام فعالیت‌های بدنی منظم و کافی و مصرف دارو بر اساس نظر پزشک راهکار‌هایی برای درمان فشار خون بالا است.

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل
  • کد خبر : 14605
کلمات کلیدی

تصاویر

کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین