میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 17 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1400/09/24 - 08:26
  • 498
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZXE
رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران گفت:

نگاه به مقوله بهداشت محیط در دانشگاهها باید تغییر یابد

رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران، در پنجمین همایش بین المللی و بیست و چهارمین همایش ملی بهداشت محیط گفت: "نگاه به مقوله بهداشت محیط در دانشگاه ها باید تغییر یابد."



رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران، در پنجمین همایش بین المللی و بیست و چهارمین همایش ملی بهداشت محیط گفت: "نگاه به مقوله بهداشت محیط در دانشگاه ها باید تغییر یابد."


دکتر علیرضا مصداقی نیا  در این همایش که در دانشگاه علوم پزشکی کاشان در حال برگزاری است اظهار داشت: نگاه بسته به بهداشت محیط در دانشگاه ها باید تغییر یابد و لازم است در گروههای بهداشت محیط به بیماریها هم توجه شود.


وی افزود: در گروههای بهداشت محیط باید روابط بین بیماریها و عوامل محیطی را به خوبی تجزیه و تحلیل و راجع به آن تصمیم گیری کنیم.


وی تصریح کرد: سازمانهای اجرایی مثل شهرداری ها، محیط زیست و کنترل ترافیک هم باید به عوامل بهداشت محیطی دقت داشته باشند و بدانند که سلامت مردم در دستشان است.


به گفته وی، در حال حاضر 24 درصد مرگ های مردم در دنیا که  حدود 11 میلیون نفر در سال می شود؛ منتسب به عوامل محیطی است.


دکتر مصداقی نیا افزود: من به‌ عنوان عضو انجمن علمی بهداشت محیط ایران از دانشگاه‌ها و گروه های بهداشت محیط در کشور می خواهم که نگاهشان را به این مقوله توسعه دهند.


وی ادامه داد: البته در برخی مراکز به خوبی به این موضوع توجه گردیده و امیدوارم این نهضتی به پا شده به خوبی پیش رود و آینده روشنی در انتظار عوامل و کادر علمی و دانشجویان عزیز بهداشت محیط باشد.


رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران اضافه کرد: انجمن بهداشت محیط یکی از اولین انجمن هایی است که در حوزه بهداشت بعد از انقلاب به ثبت رسیده است.


وی افزود: در ارزشیابی‌هایی که توسط کمیسیون انجمن ها انجام شد؛ این انجمن؛ در بین 170 انجمن بالینی و غیر بالینی رتبه 15 و در میان انجمن های غیر بالینی رتبه دوم را بدست آورد.


لازم به ذکر است که پنجمین همایش بین المللی و بیست و چهارمین همایش ملی بهداشت محیط، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از صبح سه شنبه 23 آذر شروع شده و تا 25 آذرماه ادامه خواهد داشت.





 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 2050
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین