میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 16 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1401/08/05 - 14:31
  • 372
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZUa
معاون درمان دانشگاه عنوان کرد:

مهم ترین راه انتقال ویروس آنفلوانزا در محیط های تجمعی سر بسته از طریق ترشحات تنفسی آلوده می باشد

معاون درمان دانشگاه گفت: مهم ترین راه انتقال ویروس آنفلوانزا در محیط های تجمعی سر بسته مثل اتوبوس،کلاس درس و... از طریق ترشحات تنفسی آلوده می باشد.

معاون درمان دانشگاه گفت: مهم ترین راه انتقال ویروس آنفلوانزا در محیط های تجمعی سر بسته مثل اتوبوس،کلاس درس و... از طریق ترشحات تنفسی آلوده می باشد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عباس آزادی، با بیان اینکه ویروس آنفلوانزا، ساعت ها درشرایط سرد و رطوبت کم در محیط خارج زنده می ماند، افزود: آنفلوانزا یک بیماری ویروسی حاد تنفسی است که با تب، سردرد، دردهای عضلانی، تعریق، آبریزش بینی ، گلودرد و سرفه شروع می شود، در این بیماری، سرفه اغلب شدید بوده و برای مدتی ادامه دارد ولی سایر نشانه های بیماری بعد از2 تا 7 روز خود به خود بهبود پیدا می کند.


وی تصریح کرد: ️قابلیت سرایت ویروس آنفلوانزا از یک روز قبل از شروع علائم الی 3 تا 5 روز بعد از بروز علایم بیماری در بزرگسالان و درکودکان تا 7 روز بعد از بروز علایم بیماری وجود خواهد داشت.


دکتر عباس آزادی ادامه داد: آنفلوانزا معمولاً با حمله ناگهانی بعد از یک دوره کمون 1تا 2روزه شروع می شود و شامل علائمی چون تب، سردرد، درد عضلانی، بی حالی و بی اشتهایی، تهوع،اسهال واستفراغ می باشد.


وی، تزریق واکسن و رعایت اصول بهداشت فردی مانند استفاده از ماسک، شستشوی مکرر و صحیح دست ها با آب و صابون، استفاده از دستمال کاغذی ودفع بهداشتی آن، پوشاندن دهان و بینی به هنگام سرفه و عطسه، استراحت در منزل به هنگام بیماری، خودداری از، دست زدن به چشم ها و بینی در هنگام بیماری و خودداری از دست دادن و روبوسی در هنگام بیماری را از راه های پیشگیری از بیماری آنفلوانزا برشمرد.


معاون درمان دانشگاه ادامه داد: ️با تزریق واکسن آنفلوانزا در گروه های پرخطر (سالمندان بالای 60سال، کودکان، افراد دارای بیماری های زمینه ای مانند دیابت، فشارخون ، قلبی-عروقی، و نیز افراد  با بیمار های خاص نظیر سرطان) می توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.


وی، عدم حضور افراد مشکوک به بیماری آنفلوانزا یا سرماخوردگی در تجمعات، اجتناب ازتماس مستقیم با افراد بیمار یا افراد دارای علائم بیماری مانند عطسه ، سرفه و...، شستشوی صحیح و مداوم دستها با آب و صابون، عدم دست دادن و روبوسی در هنگام شیوع بیماری، اجتناب از دست زدن به بینی، چشم ها و دهان قبل از شستشوی دست ها، عدم استفاده از وسائل و لوازم مشترک با بیماران آلوده، دفع بهداشتی زباله ها در سطل زباله درب دار(دستمال کاغذی مصرف شده وغیره)، استفاده از ماسک در محیط های بسته و تجمعات و تهویه مناسب محیط (محل کار،تحصیل و زندگی) را از نکات لازم جهت جلوگیری از انتشار بیماری درجامعه برشمرد.


معاون درمان دانشگاه، نوشیدن مایعات گرم به مقدارکافی، ️استراحت کافی(خواب فراوان)، استفاده از غذاهای بدون ادویه، ️استفاده از هوای مرطوب(استفاده از دستگاه های بخور)، تقویت سیستم ایمنی بدن (استفاده از سبزیجات و مرکبات تازه)، ️مراجعه زودهنگام به پزشک و اجتناب از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها و ... را از اقدامات لازم برای بهبودی سریع تر عنوان کرد.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 2845
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین