میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 16 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1401/12/15 - 09:45
  • 757
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZRza

مراقبت های تسکینی به معنای ارتقا کیفیت زندگی بیمار و خانواده بیمار است

مدیر کل خدمات پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: مراقبت های تسکینی طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت به معنای ارتقا کیفیت زندگی بیمار مبتلا به بیماری صعب العلاج و خانواده بیمار است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر مریم رسولی، در حاشیه کنگره بین المللی مراقبت های تسکینی و حمایتی سالمندان در دانشگاه افزود: این مراقبت در همه ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی با هدف ارتقا کیفیت زندگی بیمار و خانواده وی انجام می شود.

وی، با اشاره به اینکه بیش از 40 درصد نیازمندان به مراقبت تسکینی در کل جهان را سالمندان تشکیل می دهند، تصریح کرد: این کنگره با هدف افزایش نگرش و دانش ارائه دهنده مراقبت  و اعضای هیات علمی دانشگاه ها در سراسر کشور برگزار می شود.

دکتر رسولی، ویژگی منحصر به فرد این کنگره را تمرکز بر سلامت سالمندی برشمرد و ادامه داد: آموزش و تغییر نگرش سیاستگذاران نظام سلامت در حوزه راه اندازی سیستم مراقبت تسکینی در کشور و در کل دنیا اهمیت زیادی دارد و با توجه به اینکه این مقوله در حوزه سالمندی مغفول مانده است، امیدوارم بتوانیم در پایان این کنگره نگرش ارائه دهندگان مراقبت و سیاستگذاران در خصوص مراقبت تسکینی را ارتقاء دهیم که به دنبال آن با ارتقاء افکارعمومی و نگرش سیاستگذاران، همراه باشد و در راستای استقرار نظام مرقبت تسکینی قدم برداریم.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,آموزشی,پژوهشی
  • کد خبر : 14128
کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین