میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 17 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1401/02/21 - 07:54
  • 367
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZDL

مراسم گرامیداشت روز جهانی بهداشت دست در مراکز درمانی کارگرنژاد کاشان و سیدالشهداء (ع) آران و بیدگل برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز جهانی بهداشت دست به منظور فرهنگ سازی و ترویج رعایت بهداشت دست در جامعه در مراکز درمانی کارگرنژاد کاشان و سیدالشهداء (ع) آران و بیدگل برگزار شد.

مراسم گرامیداشت روز جهانی بهداشت دست به منظور فرهنگ سازی و ترویج رعایت بهداشت دست در جامعه در مراکز درمانی کارگرنژاد کاشان و سیدالشهداء (ع) آران و بیدگل برگزار شد.


 


سرپرست بیمارستان کارگرنژاد در این مراسم گفت: بهداشت، زیربنای پیشرفت فعالیت های اقتصادی و اجتماعی یک جامعه به شمار می رود، زیرایک اجتماع سالم و تندرست می تواند از منافع و حقوق خویش به خوبی دفاع کند و در مسیر اهداف متعالی خود گام بردارد.


 


دکتر زهره براتی افزود: جامعه ای که به مقوله بهداشت اهمیت می دهد در واقع به رویارویی با بیماری های گوناگون می پردازد و با بالا بردن سطح سلامت و توانایی افراد، سبب امید به زندگی و عمر بیشتر مردم می شود.


 


وی تصریح کرد: هر ساله صدها میلیون نفر در سراسر جهان به عفونت های بیمارستانی مبتلا شده و  برخی فوت می کنند و یا به طور قابل توجهی به بیماری ها و عفونت های شدید دیگر مانند استافیلوکوک اورئوس مقاوم به  متی سیلین (MRSA) ویا بیماریهای عفونی که  بدنبال مراقبت های انجام شده ایجاد می شود  مانند مقاومت به آنتی بیوتیک ها مبتلا  می شوند.


 


دکتر براتی ادامه داد: کارکنان بهداشتی با رعایت بهداشت دست ها در مراقبت از بیمار، سبب کاهش بار آلودگی می شوند و بیمارستان ها جهت دستیابی به  استراتژی رعایت 5 موقعیت بهداشت دست تلاش می کنند تا با آگاهی بیشتر، تغییر نگرش و رفتار نسبت به این اقدام بهداشتی دست یابند.


 


لازم به ذکر است: مراسم گرامیداشت روز جهانی بهداشت دست در بیمارستان سیدالشهداء (ع) آران و بیدگل نیز برگزار شد.


  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 2374
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین