میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 17 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1401/02/20 - 08:17
  • 176
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZsL
به مناسبت 19 اردیبهشت: سومین روز از هفته سلامت

حوادث یکی از سه عامل اول بروز مرگ و میر در ایران و جهان است

رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: حوادث یکی از سه عامل اول بروز مرگ و میر در ایران و جهان است.

رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: حوادث یکی از سه عامل اول بروز مرگ و میر در ایران و جهان است.


 


به گزارش وبدا، دکتر مهدی دلاوری با اشاره به نامگذاری ۱۹ اردیبهشت به عنوان "نقش مردم، مسئولین و سمن ها در مدیریت حوادث و بلایا" در روز شمار هفته سلامت افزود: بلایا، سوانح و حوادث بالاخص سوانح ترافیکی بعنوان یکی ازعوامل مهم و تهدید کننده زندگی انسانها به ویژه علت  اصلی  مرگ در سنین جوانی است که سالهای از دست رفته بیشتری از عمر انسان را موجب می شود.


 


وی تصریح کرد: با شناسایی و کنترل عوامل خطر مؤثر در بروز بلایا و حوادث و خود مراقبتی می توان به میزان قابل توجهی از بروز سوانح و حوادث پیشگیری کرد و بار بیماری و مرگ ومیر ناشی از آن را کاهش داد .  


 


وی ادامه داد: در نظر گرفتن این جنبه از مشکلات سلامتی مردم در نظام تحول سلامت بسیار اهمیت یافته و می تواند بعنوان یک هدف اساسی زمینه ساز تحولی شگرف در خدمات بهداشتی گردد.


 


رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: مفهوم جامعه ایمن به معنی مشارکت مردمی و همکاری بین بخشی سازمان ها برای ارتقاء ایمنی و پیشگیری از حوادث است که از سالها پیش مورد توجه سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته و به رسمیت شناخته شده و راهکار مناسبی برای رسیدن به این مهم  به شمار می رود.


 


دکتر دلاوری در پایان اظهار داشت:  انتظار می رود با توجه به افزایش آمار مصدومین حوادث به خصوص حوادث ترافیکی مردم عزیز نسبت به رعایت قوانین و هشدار های ایمنی در جهت حفظ سلامت خود و جامعه مشارکت فعال داشته باشند.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 2364
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین