میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 17 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1400/11/07 - 10:00
  • 438
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZaG
معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی:

تمامی اتفاقات سالهای گذشته در حوزه سلامت متناسب با گام اول انقلاب بوده است

هرآنچه که در سالهای گذشته در دانشگاه های علوم پزشکی و حوزه ی سلامت اتفاق افتاده، خوب و مبارک است وهمه ی آنها متناسب با گام اول انقلاب اسلامی بوده است.

هرآنچه که در سالهای گذشته در دانشگاه های علوم پزشکی و حوزه ی سلامت اتفاق افتاده، خوب و مبارک است وهمه ی آنها متناسب با گام اول انقلاب اسلامی بوده است.


معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی گفت: هرآنچه که در سالهای گذشته در دانشگاه های علوم پزشکی و حوزه ی سلامت اتفاق افتاده، خوب و مبارک است وهمه ی آنها متناسب با گام اول انقلاب اسلامی بوده است.


دکتر عباس شیراوژن در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با سلام بر شهدا و تبریک روز زن و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: با یک نگاه تحولی، شرایط فراهم است که با اراده قوی ومدیریت جهادی و همت دانشگاهیان جوان، تحولی جدّی در عرصه ی خدمت رسانی به مردم اتفاق بیفتد وهرمجموعه و سازمانی برای مسیر تحول آفرینی و ایجاد انگیزه درمنابع انسانی توفیقات بیشتری داشته باشد.


وی تصریح کرد: وزارت بهداشت هم با توجه به اهداف دولت سیزدهم، سیاست های کلی سلامت و نیازهای روز، شعار «عدالت و تعالی نظام سلامت» را انتخاب کرده است .


به گفته وی، دو سیاست محوری دسترسی سریع و عادلانه به خدمات سلامت و ارتقاء سطح کمی و کیفی نظام سلامت در این شعار مدنظر است.


معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی، ابعاد این سیاست محوری را شامل، رعایت پیوست فرهنگی و پیوست عدالت در تمامی برنامه ها و پروژه ها، خدمت رسانی ویژه به مناطق محروم و قشر مستضعف، فساد ستیزی در تصمیمات و انتصابات، برنامه ریزی در جهت بهره وری و در استفاده از ظرفیت های نیروی انسانی، بازآرایی و تقویت شبکه بهداشت و پزشک خانواده و نظام ارجاع، اجرای قانون جوانی جمعیت و صیانت از خانواده، حرکت به سوی مرجعیت علمی و اجرای پژوهش ها و تحقیقاتی که محصول محور باشد و در جهت حل مسائل سلامت مفید و کاربردی باشد، تلاش در جهت انتصاب مدیران انقلابی، جهادی، پاک دست، متعهد، متخصص و مردمی، ارتقا کیفیت آموزش پزشکی و رسیدگی به وضعیت رفاهی و فرهنگی دانشجویان و دستیاران، جذب هیئت علمی فرهیخته و باسواد، متعهد، متدّین و انقلابی، تشویق حضور و ماندگارسازی نیروهای انسانی متخصص در مناطق محروم و جریان سازی فرهنگ اخلاق و معنویت درتمامی بخش ها و حوزه ها در مراکز بهداشتی درمانی و آموزشی ذکر کرد.


شیراوژن افزود: ما باید با برنامه ریزی راهبردی مبتنی بر نظرات نخبگان و کارشناسان و صاحب نظران با اهداف و چشم اندازی آرمان گرایانه و واقع بینانه به سمت تحقق سیاست ها و اهداف کلی نظام سلامت حرکت کنیم.


وی تصریح کرد: دانشگاههای علوم پزشکی باید به سمتی پیش بروند که بیماران رنجی به جز بیماری نداشته باشند و دانشگاه و بیمارستان را ملجا و پناهگاه خود بدانند و دانشجو و استاد دغدغه ای جز تحصیل و آموزش نداشته باشند.


وی افزود: درعرصه ی فرهنگ، همه ی ارکان و عناصر دانشگاهی از مدیران و مسئولان گرفته تا کارکنان و اساتید در مراکز آموزشی، بهداشتی و درمانی باید به این نکته توجه داشته باشند که مجموعه ی رفتارها، گفتارها، کوشش و تعاملاتی که با دانشجویان عزیز ما برقرار می کنند بر شکل گیری فرهنگ دانشگاه اثر می گذارد.


به گفته وی، در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی، بایستی فضای اخلاقی و معنوی برای دانشجویان و اساتید و مردم عزیزمان ترویج کنیم و با ترویج ایمان و معنویت پلی برای شور و نشاط بسازیم.


وی اضافه نمود: دغدغه ی دیگر مسئله رشد جمعیت و فرزند آوری است، که اگر دیر شود و جبران نکنیم یک معضل جدّی تمدنی و تاریخی برای ملت ایران رخ خواهد داد.


  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 2119
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین