میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 13 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1401/10/13 - 09:39
  • 340
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zwf

تجویز آنتی‌بیوتیک در کودک باید حتما با بررسی‌های قطعی و توسط پزشک انجام شود

کارشناس مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تجویز آنتی‌بیوتیک در کودک باید حتما با بررسی‌های قطعی و توسط پزشک انجام شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر مهروز اشرفی افزود: مصرف آنتی‌بیوتیک از هیچ عفونتی در یک کودک سالم پیشگیری نمی‌کند و باعث مقاوم شدن ارگانیسم‌های سیستم تنفسی و گوارشی به این داروها می‌شود.
وی، با بیان اینکه مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک باعث تحمیل عوارض به کودک، بدون اثر درمانی می‌شود، تصریح کرد: کودکی که سرماخوردگی ویروسی با علائمی همچون: تب، آبریزش بینی و سرفه دارد، با مصرف آنتی‌بیوتیک درمان نمی‌شود.
وی، مصرف خودسرانه، عدم مصرف دارو با دوز متناسب با سن و وزن کودک را از مشکلات مهم در مصرف آنتی‌بیوتیک ها عنوان کرد و ادامه داد: نوع آنتی‌بیوتیک در هر بیماری متفاوت بوده و لازم است بر حسب نوع بیماری، آنتی‌بیوتیک متناسب با آن انتخاب شود.
وی یادآور شد: حتما باید دوره درمانی با داروی آنتی بیوتیک کامل شود چون در غیر این صورت باکتری ها در بدن کودک باقی مانده و می توانند باعث بروز مجدد علائم و طولانی شدن روند بهبود بیماری شوند و مشکلاتی همچون  چاقی، اختلالات رفتاری، احتمال ابتلا به عفونت‌های تنفسی باکتریایی، اسهال ،تهوع، کاهش اشتها و خرابی دندان‌ها را می توان به عنوان عوارض مصرف نادرست آنتی‌بیوتیک در کودکان برشمرد.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 3109
کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین