میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 16 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1401/09/28 - 14:08
  • 428
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZJe
مشاور عالی مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی:

برای تاثیر بیشتر کار تربیتی و پرورشی باید از روی علم و آگاهی کار کرد

مشاور عالی مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی اظهار داشت: برای تاثیر بیشتر کار تربیتی و پرورشی باید از روی علم و آگاهی کار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر حسین سروقامت گفت: ما نباید از فرزندانمان غافل شویم. مدارس، دانشگاه ها و مهد کودک های ما کم و کاستی هایی دارد که اثرش را اگر همان موقع هم نگذارد، در کوتاه مدت شاهدش خواهیم بود.

وی، با اشاره به آیه "یا ایها الذین آمنو قوا انفسکم و اهلیکم نارا" خودتان و خانواده هایتان را از آتش جهنم دور نگاه دارید، به نکات مهم در مسئولیت پذیری اشاره و تصریح کرد: به دیگران مسؤلیت بسپاریم و همه کارها را خودمان انجام ندهیم، بعد از اینکه به دیگران مسئولیت سپردیم، به امان خدا رهایشان نکنیم و از آنها بازخورد بگیریم و فرهنگ عذر خواهی را در خود پرورش دهیم و این فرهنگ را از خانواده هایمان شروع کنیم.

دکتر سروقامت، در خصوص اهمیت صداقت و راستگویی در زندگی توضیحاتی را ارائه داد و گفت: فرزندان ما در خلا زندگی نمی کنند، بلکه در یک جامعه زندگی می کنند که از دیگران تأثیر می پذیرند و رفتار و کلام دیگران بر آنها تاثیر گزار است.

وی، ضمن اشاره به حدیث "من عمل علی غیر علم کان ما یفسداکثر مما یصلح" بکار گیری علم و آگاهی را عنصر اصلی تربیت دانست و بیان کرد: هرکس از روی علم و آگاهی کار نکند و دانش خود را بکار نگیرد و ارتقاء ندهد، کار تربیتی و پرورشی خود را بیشتر خراب می کند.

مشاور عالی مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی، همچنین در مورد تست اش، اثر سالامون اش نکاتی را بیان کرد و گفت: ما تحت تاثیر یادگیری اجتماع هستیم و اجتماع بسیار روی ما اثر می گذارد.

وی، انتقاد کردن، تفکر کردن و انتقاد پذیرفتن را سه اصل مهم و اساسی دانست و کتاب ما ایرانیان کتاب دکتر مقصود فراست خواه را در این زمینه معرفی نمود.

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,دانشجویی فرهنگی
  • کد خبر : 3063
کلمات کلیدی

تصاویر

کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین