میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 14 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1401/12/14 - 12:45
  • 476
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZNza

باید از ظرفیت های کل کشور برای ارتقاء سلامت و مراقبت از سالمندان استفاده کنیم

دبیر علمی کنگره بین المللی مراقبت های تسکینی و حمایتی در سالمندان گفت: ما باید از ظرفیت های کل کشور برای ارتقاء سلامت و مراقبت از سالمندان استفاده کنیم زیرا جمعیت سالمندی ما در حال افزایش است و از هر 10 نفر ایرانی یک نفر سالمند می باشد که این عدد در سال 2030 از هر شش نفر به یک نفر سالمند خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر محسن تقدسی افزود: از سال 2011 به بعد، نسبت تعداد افراد سالمند بیشتر از افراد زیر 5 سال می باشد و به زودی در کشور ما تعداد سالمندان 2 برابر تعداد کودکان زیر 5 سال می شود.

وی اظهار داشت: سالمندان به علت داشتن بیماری های مزمن از جمله خاص، صعب العلاج، زمینه ای و ... نیاز وسیع به مراقبت تسکینی و حمایتی دارند و مهمترین نکته برای این مراقبت ها کاهش هزینه های پیشگیری و درمان و توسعه سطح و کیفیت خدمات می باشد.

وی تصریح کرد: در جمعیت 500 هزار نفری کاشان، نسبت تعداد سالمندان به کل جمعیت یک به  9 نفر می باشد که با توجه به پیشرفت تکنولوژی جهت پیشگیری و درمان زودهنگام بیماری ها، طول عمر بیماران افزایش یافته است اما کیفیت زندگی بیماران مورد توجه قرار نگرفته است.

رئیس دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در این کنگره می خواهیم مراقبت ها را از سطح بیمارستان ها به سمت مراقبت های تسکینی و حمایتی در سطح پیشگیری اولیه و بازتوانی و افزایش کیفیت زندگی سوق دهیم.

دکتر تقدسی افزود: مراقبت های تسکینی در سه سطح مراقبت مبتنی بر تسهیلات، مراقبت در منزل و مراقبت مبتنی بر جامعه توسعه یابد.

وی، با اشاره به اینکه اکثر سالمندان با مشکلات عدیده سلامتی درگیر هستند زیرا نه امکان بستری شدن در بیمارستان و نه امکان مراقبت در منزل را  دارند، گفت: بنابراین مراکزی تحت عنوان hospice (خانه سالمندان) که به عنوان پلی بین مراقبت در منزل، بیمارستان و تیم درمان می باشد تا کیفیت انتهای  زندگی بیماران را افزایش می دهد.

وی تصریح کرد: درhospice (خانه سالمندان) مراقبت ها و خدماتی از جمله تحویل تجهیزات پزشکی و توانبخشی مورد نیاز سالمند، تجویز مسکن ها و انفوزیون داروهای وریدی یا زیرجلدی را در سطح منزل انجام می دهند. محور مراقبت، سالمند بیمار هست و به صورت تیمی کار می کنند که بخش اصلی کارها مشاوره و آموزش است. این تیم شامل پزشک، پرستار، مددکار  و روانشناسو ... می باشد که سرپرست این تیم پرستار می باشد.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,آموزشی,پژوهشی
  • کد خبر : 14125
کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین