میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 25 مهر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1403/07/16 - 14:32
  • 122
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
  • /ZSnT
به مناسبت روز جهانی قلب:

ایستگاه اندازه گیری فشارخون و خطرسنجی بیماری‌های قلبی و عروقی برپا شد

به مناسبت روز جهانی قلب، ایستگاه اندازه‌گیری فشارخون و خطرسنجی بیماری‌های قلبی و عروقی در کلیه مصلاهای برگزاری نمازجمعه شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل برپا شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، سید مهرداد جزائری، کارشناس مسئول گروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت، ضمن اشاره به نامگذاری ۸ مهرماه (29 سپتامبر) به عنوان روز جهانی قلب، از ارائه خدمات غربالگری به نمازگزاران خبر داد. وی شعار ملی این روز را “مراقبت از قلب، مراقبت از زندگی” عنوان کرد و افزود: در روز جمعه مورخ 13 مهر، 346 نفر از نمازگزاران در شهرستان کاشان و 277 نفر در حوزه شبکه آران و بیدگل تحت خدمات غربالگری قرار گرفتند.

 

جزائری همچنین بیان کرد که از تعداد افراد غربالگری شده، 61 نفر مشکوک به فشارخون و 9 نفر دارای فشارخون بالا بودند که به مراکز خدمات جامع سلامت و اورژانس برای دریافت خدمات تکمیلی ارجاع داده شدند.

 

وی با تاکید بر اهمیت آگاهی از عوامل خطر بیماری‌های قلبی و ضرورت مراقبت به موقع، از افراد 30 سال و بالاتر خواست که با حضور در پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت محل سکونت خود، از بروز عوارض خطرناک بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری نمایند.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,بهداشت
  • کد خبر : 133487

تصاویر

کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین