میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 13 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1402/03/29 - 10:06
  • 357
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZjVa

آران و بیدگل داوطلب ثبت نام در پروژه شهر سالم شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: آران و بیدگل داوطلب ثبت نام در پروژه شهر سالم شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر مهدی دلاوری افزود: نشست توجیهی برنامه های ثبت «شهر سالم» با حضور کمیته ای متشکل از نمایندگان رسمی سازمان بهداشت جهانی، تیم مشاوره فنی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سالن چهارم دی فرمانداری آران و بیدگل برگزار شد.

مشاور پروژه «شهر سالم» در این نشست گفت: «شهر سالم» ذات داوطلبانه و غیردولتی دارد و ایران نخستین کشوری بود که در حوزه مدیترانه شرقی روستای سالم و شهر سالم رابه صورت داوطلب به بهداشت جهانی معرفی کرد.

دکتر تبریزی افزود: «شهر سالم» یک نشان از سوی سازمان بهداشت جهانی است که به شهرهایی در جهان اعطا می شود که دست کم ۸۰ درصد از ۸۰ شاخص تعریف شده سازمان جهانی بهداشت را دارا باشند.

نماینده وزارت بهداشت ادامه داد: این شاخص ها در ۹ حیطه ارزیابی می شود و اگر با محورهای معین شده سازمان بهداشت جهانی همخوانی داشته باشد، آن شهر به عنوان «شهر سالم» نشان بهداشت جهانی را دریافت می کند.

دکتر تبریزی ادامه داد: هم اکنون تنها ۱۵ شهر در حوزه مدیترانه شرقی شهر سالم هستند و سهند با پیگیری مدیران توانمند اجرایی خود در سال ۹۸ به عنوان نخستین و تنها شهر ایران این گواهی را دریافت کرد.

مشاور پروژه شهر سالم ادامه داد: در شهر سالم، هدف این است که مردم به سمت ویژگی های سلامت محور هدایت شوند و از حضور آنان در مدیریت ارزیابی استفاده شود و برنامه های شهری به گونه ای مدیریت شود که بخش «سلامت محور» آن به درستی راهبری و هدایت شود.

دکتر تبریزی ادامه داد: گواهی شهر سالم از بزرگ ترین افتخارات سیاسی اجتماعی مدیران است و امیدواریم آران و بیدگل به عنوان یکی از شهرهای سالم حوزه مدیترانه شرقی معرفی و شناسایی شود.

وی افزود: به این منظور بایستی حداقل ۶ کمیته تخصصی تشکیل و هر کمیته برنامه های خاص خود را دنبال کند.

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,بهداشت,شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل
  • کد خبر : 14782

تصاویر

آران و بیدگل داوطلب ثبت نام در پروژه شهر سالم شد آران و بیدگل داوطلب ثبت نام در پروژه شهر سالم شد آران و بیدگل داوطلب ثبت نام در پروژه شهر سالم شد
کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین