میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 13 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1402/02/11 - 13:09
  • 429
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zzja
به مناسبت روز جهانی آسم عنوان شد:

شناسایی بیش از 1500 نفر به بیماری آسم در منطقه کاشان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در حال حاضر 1537 بیمار مبتلا به آسم در مراکز خدمات جامع سلامت حوزه معاونت بهداشت دانشگاه شناسایی و تحت مراقبت هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر مهدی دلاوری، به مناسبت 12 اردیبهشت ماه روز جهانی آسم افزود: از این تعداد 977 بیمار زن و 560 نفر مرد هستند.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی کاشان از آبان ماه ۱۳۹۸ به همراه شش دانشگاه اصفهان، کرمان، مراغه، ارومیه، قزوین و اهواز برنامه تشخیص، درمان و مراقبت آسم را به صورت آزمایشی اجرا کرده است.

دکتر دلاوری، با اشاره به اینکه کشور ما نیز هر سال همگام با سایر کشورهای جهان، در راستای حساس سازی جامعه، جلب مشارکت ذی نفعان و برنامه ریزی جهت پیشگیری و کنترل آسم با همکاری مراکز تحقیقاتی و انجمن های علمی اقدام به بزرگداشت این روز نموده است، تصریح کرد: "مراقبت آسم برای همه" شعار روز جهانی آسم انتخاب شده است.

وی، عدم تغذیه با شیر مادر، دود سیگار و سایر مواد دخانی (پیپ، قلیان، ...)، استفاده از ادویه جات، فلفل و غذاهای آماده و کنسروی، چاقی، هوای آلوده، ذرات گرد و غبار، مواد شیمیایی و بخارات و گازهای مضر موجود در محیط کار و عوامل حساسیت زای حیوانات نظیر پر، مو یا مدفوع حیوانات خانگی، هیره (مایت) موجود در گرد و غبار منزل را از علل مهم بروز یا تشدید علائم آسم دانست.

وی، یکی از مهم ترین علل عدم کنترل آسم و بروز عوارض شدید آن را کاهش یا قطع مصرف خودسرانه داروهای کنترل کننده آسم دانست.

دکتر دلاوری، از افراد دارای علائم این بیماری ازقبیل سرفه های طولانی بیش از چهار هفته، خس خس سینه مکرر، تنگی نفس و احساس سنگینی در قفسه سینه خواست جهت غربالگری آسم به نزدیک ترین پایگاه سلامت و یا خانه بهداشت به منزل خود مراجعه کنند.

 

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,بهداشت
  • کد خبر : 14398
کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین