میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 15 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1402/05/23 - 21:37
  • 545
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZLKz

۹۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند

معاون آموزشی دانشگاه گفت: ۹۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر مهدی رسولی منش در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار افزود: این دانشجویان خارجی از کشورهای عراق، افغانستان، بنگلادش، سوریه، لبنان، بحرین، یمن، تاجیکستان، هند و پاکستان در این دانشگاه تحصیل می کنند.

وی، با اشاره به اینکه این دانشجویان در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، تغذیه و هوشبری تحصیل می کنند، تصریح کرد: در حال حاضر تفاهم نامه های پژوهشی با دانشگاه های خارجی ازجمله آلمان، ایتالیا، لهستان و مالزی داریم و کارهای پژوهشی مشترک اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با دانشجویان دانشگاه های خارجی انجام شده است.

دکتر رسولی منش ادامه داد: از سال ۱۳۹۷ تعدادی دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می کنند و در جهت افزایش این تعداد بنا داریم از سال آینده تفاهم نامه همکاری با دانشگاه های معتبر جهان از جمله هلند، سوئد و غیره منعقد نماییم و در حال حاضر همکاری های بین المللی پژوهشی با دانشگاهایی از کشورهای آلمان، لهستان، مالزی و ایتالیا وجود دارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر 3559 دانشجو در 55 رشته مقطع در پنج دانشکده (پزشکی، پرستاری، پیراپزشکی، بهداشت و دندانپزشکی) در حال تحصیل هستند.

دکتر رسولی منش، با بیان اینکه در سال جاری پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دستیار تخصصی، هشت درصد و اعضای هیات علمی حدود 10  درصد افزایش داشته، گفت: با تقویت همکاری ها بین دانشگاه علوم پزشکی کاشان و دیگر دانشگاه های معتبر خارجی، دانشجویان و استادان می توانند در صورت وجود کمبودهایی در مسیر انجام طرح و پروژه های علمی و تحقیقاتی خود از دانشگاه طرف قرارداد برای تکمیل پروژه خود استفاده کرده و با شانس حضور در یک دانشگاه خارجی از ایده‌های علمی در دیگر نقاط دنیا استفاده کنند.

وی، در ادامه با اشاره به اعلام نتایج کنکور، علاقمندی، شناخت و شرایط شغلی را در انتخاب رشته مهم دانست و گفت: توجه به نمره داوطلب در انتخاب رشته از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: نمره داوطلب برای پذیرش روزانه در دانشگاه علوم پزشکی کاشان در رشته های دندان پزشکی 10160 و برای پزشکی 9660 می باشد.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,آموزشی,اخبار مهم
  • کد خبر : 103043
کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین