میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 25 مهر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1403/07/24 - 14:00
  • 76
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z7RT
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کاشان:

گامی مؤثر برای کاهش مرگ و میر در کودکان/ ۵۰۰ نفر در کاشان برای نجات کودکان آموزش دیدند

دکتر پنجه شاهی گفت: تاکنون برای ۵۰۰ نفر از جمعیت تحت پوشش دارای فرزند زیر ۵ سال و کارکنان ادارات مختلف، کلاس آموزشی تئوری و عملی با محوریت احیای کودکان برگزار شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر مرتضی پنجه شاهی سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کاشان، کودکان را مهم ترین سرمایه های کشور برشمرد و با توجه به برنامه های جوانی جمعیت و اهمیت سلامت کودکان اظهار کرد: به منظوربرخورداری از بالاترین میزان بقا و بهبود کیفیت زندگی، احیای کودکان جزئی از تلاش اجتماعی محسوب شده که از پیشگیری آغاز می شود.
 
وی با بیان این که عوامل مختلف بر سلامت کودکان تأثیرگذار است، تصریح کرد: نوزادان و کودکان در اثر مسائل بسیار جزئی ممکن است دچار ایست قلبی و به خصوص ایست تنفسی شوند و این امر می تواند در نهایت سبب مرگ طفل شود.
 
دکتر پنجه شاهی ادامه داد:  این در حالی است که با آگاهی و مهارت کافی می توان با اندک مداخله از بسیاری از این مرگ‌ها جلوگیری کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: به منظور افزایش آگاهی و توانمند سازی  این آموزش‌ها، تاکنون برای ۵۰۰ نفر از جمعیت تحت پوشش دارای فرزند زیر ۵ سال و کارکنان ادارات بهزیستی، شهرداری، تعاون و رفاه اجتماعی، بنیاد شهید، دانشگاه پیام نور، فرهنگیان و فنی وحرفه‌ای در محل کار آنان انجام شد و سایر ادارات نیز به زودی تحت پوشش این برنامه قرار خواهند گرفت.
  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 134755
کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین