میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 14 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1402/06/21 - 14:02
  • 312
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZD8z

کارگاه آموزشی آنفلوآنزای انسانی در دانشگاه برگزار شد

کارگاه آموزشی آنفلوآنزای انسانی روز سه شنبه ۲۱ شهریورماه سال جاری در سالن دکتر قریب دانشکده پزشکی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر اشرف مظاهری مدیر امور دانشجویی در این نشست، هدف از برگزاری این کارگاه را شدت شیوع آنفلوآنزا در سال جاری عنوان کرد.

کارشناس بیماری های حاد تنفسی دانشگاه نیز در این نشست گفت: آنفلوآنزا بیماری است که بیشتر در پاییز و زمستان با آن مواجه هستیم. کلمه آنفلوآنزا از زبان ایتالیایی و به معنای تأثیر ستارگان است. آنفلوانزا بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی می باشد که با تب، سردرد، درد عضلانی، عرق، آبریزش بینی، گلودرد و سرفه تظاهر می کند.

مهندس حسینعلی ارج، با اشاره به اینکه دوره کمون این بیماری یک تا سه روز است ، افزود: ۴ گونه ویروس آنفلوآنزا (A،B، Cو D) تاکنون شناسایی گردیده است. آنفلوآنزای A حیوانات را درگیر می کند. نوع B در جامعه انسانی در گردش می باشد. تیپ C هم انسان و هم خوک را درگیر می کند و نوع D به طور اولیه گاو را آلوده می کند و مشخص نشده است آیا انسان را هم می تواند درگیر کند یا خیر؟

وی، دلایل اهمیت مراقبت آنفلوآنزا را غیر قابل پیش بینی بودن وقوع اپیدمی، سرعت انتشار بسیار بالا، بالا بودن عوارض، مرگ و میر مخصوصا درگروه های آسیب پذیر، ایجاد سوش های جدید ویروسی و حساس بودن سیستم ایمنی انسان و عواقب گسترده اجتماعی و اقتصادی بدنبال بروز اپیدمی بر شمرد.

کارشناس بیماری های حاد تنفسی دانشگاه اظهار داشت: پیش بینی می شود بیماری های تنفسی از جمله آنفلوانزا در سال جاری افزایش یابد بنابراین ضروری است به کنترل و مهار بیماری بپردازیم.

مهندس ارج در پایان، به راه های کنترل و مهار بیماری از جمله: آموزش و اطلاع رسانی، استفاده از واکسن و استفاده از داروهای ضدویروسی پیشگیری کننده اشاره کرد.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,دانشجویی فرهنگی
  • کد خبر : 103435

تصاویر

کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین