میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 17 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1400/09/27 - 21:18
  • 404
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /Z2F

پنجمین همایش بین المللی و بیست و چهارمین همایش ملی بهداشت محیط، پایان یافت

پنجمین همایش بین المللی و بیست و چهارمین همایش ملی بهداشت محیط، پس از سه روز، در تاریخ 25 آذرماه به کار خود پایان دارد.

پنجمین همایش بین المللی و بیست و چهارمین همایش ملی بهداشت محیط، پس از سه روز، در تاریخ 25 آذرماه به کار خود پایان دارد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در مراسم اختتامیه این همایش گفت:عوامل بهداشت محیط، خط مقدم سربازان سلامت هستند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان و رئیس پنجمین همایش بین المللی و بیست و چهارمین همایش ملی بهداشت محیط افزود: این سربازان در عرصه های مختلف حفظ سلامت جامعه و مقابله با بیماریها حضور فعال دارند.


به گفته وی، نگهداری از سلامت مردم، کار بهداشت محیط است و این سربازان سلامت مردم، در تمام مواقع اعم از شرایط عادی یا شرایط بحران  وظایف و زحمات زیادی را برای محافظت از سلامت جامعه به عهده دارند.



وی افزود: در بحران ها و بلایای طبیعی، عوامل بهداشت محیط از روز اول حضور یافته و تا ماهها بعد در آن منطقه برای نگهداری بهداشت و سلامت مردم فعالیت می نمایند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این مراسم ، پیام وزیربهداشت به همایش را قرائت کرد.



رئیس انجمن علمی بهداشت ایران با حضور در مراسم اختتامیه این همایش گفت: وزارت بهداشت اگر چه تولیت سلامت کشور را بر عهده دارد اما در زمینه محیط زیست و بهداشت محیط باید به عنوان مدعی العموم عمل کند.


دکتر علیرضا مصداقی نیا افزود: وزارت بهداشت، باید به شدت و حدت، مسائل محیط زیست و بهداشت محیط کشور را از دولت طلب کند.


وی از ریاست دانشگاه علوم پزشکی کاشان تقدیر کرد و گفت: دکتر سید علیرضا مروجی، یکی از روسای محترم دانشگاه های علوم پزشکی هستند که واقعا در تمامی سطوح اجرایی و علمی بهداشت کار کرده اند و بهداشت را خوب می شناسند.


وی تصریح کرد: زمانیکه دکتر مروجی، مسئولیت معاونت بهداشت دانشگاه علو پزشکی کاشان را بر عهده داشتند من شاهد تلاش و موفقیت ایشان بوده ام و در فرهنگستان و محافل علمی نیز گفته شده است که ایشان یکی از کسانی بوده که حقیقتا در استقرار بیشتر بهداشت در سطح جامعه موفق بوده است.


وی ضمن ابراز خوشحالی از اینکه دکتر مروجی، مدیریت دانشگاه علوم پزشکی کاشان را در دست دارد گفت: باید از ایشان و مدیریت خوبشان در این شرایط سخت و مشکلی که کشور دارد قدردانی کرد.


رئیس انجمن علمی بهداشت ایران افزود: اینجانب همچنین از رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، دکتر غلامرضا مصطفایی و تمامی عوامل دست اندرکار در برگزاری همایش ملی بهداشت محیط در کاشان تقدیر و تشکر می نمایم.


دکتر علیرضا مصداقی نیا در بخش دیگر سخنان خود، گفت: «آلودگی هوا و مسائل قلب» عنوان مقاله ای در آخرین شماره مجله نیوانگلند می باشد که نشان می دهد مسئله محیط زیست و بهداشت محیط ساده نیست و اهمیت آن در پیشگیری از بیماریها امروزه برای جهان ثابت شده است.


وی تصریح کرد: در گروههای آموزشی بهداشت محیط ، علاوه بر مسائل موجود، مقوله های جدید بهداشت محیط نیز به صورت علمی اجرا شود زیرا تعداد قابل توجهی از ریسک فاکتورهای بیماریهای مختلف مربوط به این مقوله هاست.


وی خواستار انجام کارهای پژوهشی در مقوله های جدید بهداشت محیط و انتشار نتایج این تحقیقات در جامعه شد تا از این نتایج در سیاستگذاریهای کشور استفاده شود.


رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این همایش گفت: با شروع کووید 19، جهان امروز بیش از پیش به اهمیت بهداشت محیط پی برد.


دکتر غلامرضا مصطفایی افزود: بیش از یکهزار نفر در این همایش که به دو صورت حضوری و مجازی اجرا می شد شرکت داشتند و 150 نفر از اعضای هیات علمی بهداشت محیط دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور در امر داوری مقالات با این همایش همکاری می کردند.


وی از تمامی عوامل و دست اندرکاران برگزاری این همایش تقدیر و تشکر کرد.


در مراسم اختتامیه پنجمین همایش بین المللی و بیست و چهارمین همایش ملی بهداشت محیط، خسرو اعتماد، رئیس سازمان مردم نهاد جمعیت کویر سبز کاشان که دارای 22 سال سابقه کار در زمینه محیط زیست می باشد سخنانی را در خصوص رابطه محیط زیست سالم با سلامت انسان ایراد کرد.


همچنین دو تن از پیشکسوتان و اساتید بهداشت محیط کشور، دکتر محمدحسن احرام پوش، عضو هیات علمی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی یزد و دکتر احمد عامری، عضو هیات علمی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی ایران در این همایش به صورت مجازی سخنرانی کردند.


در پایان از سه مقاله برتر این همایش که به صورت سخنرانی و 5 مقاله برتر که به صورت پوستر ارائه شد تقدیر گردید.


پنجمین همایش بین المللی و بیست و چهارمین همایش ملی بهداشت محیط از روز سه شنبه 23 آذرماه در کاشان آغاز و به مدت سه روز اجرا شد.






  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 2054
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین