میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 13 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1402/05/18 - 14:44
  • 595
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Z4Kz

همایش توجیهی موکب درمانی اربعین حسینی دانشگاه برگزار شد

همایش توجیهی موکب درمانی اربعین حسینی دانشگاه با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کاشان، مسئول دفتر نهاد رهبری، معاون بهداشت و جمعی از مسئولین و خادمین موکب درمانی اربعین حسینی در روز سه شنبه مورخ 17/05/1402 در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کاشان در این نشست، حضور بیش از20 میلیون زائر در مراسم راهپیمایی اربعین را کار خدای متعال و نشانه محبت امام حسین علیه السلام در دلها دانست.

حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی، با اشاره به حدیثی از امام صادق علیهم السلام "در سفر اربعین هر قدمی که بردارید ثواب ۱۰۰ هزار حج برای زائر نوشته می شود"، شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین را توفیقی بزرگ و انتخابی از جانب خداوند متعال برشمرد.

وی، در ادامه به خادمان موکب درمانی توصیه کرد که در صورت امکان در مراسم اربعین به نیابت از یکی از معصومین علیهم السلام حضور پیدا کنند که اجر زیارتشان چندین برابر خواهد شد.

دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در این نشست اظهار داشت: در زیارت اربعین دو نوع هویت وجود دارد: افراد یا با عنوان زائر در این زیارت شرکت می کنند یا به عنوان خادم و هر دوی اینها توفیقی از جانب خداوند متعال است.

حجت  الاسلام و المسلمین ابن علی ابراز امیدواری کرد: هم توفیق خدمت و هم توفیق زیارت پیدا کنیم.

وی، در ادامه از زحمات آقای نادری مسئول و سایر مسئولین موکب تشکر و قدردانی کرد و افزود: این موکب توسط پرسنل دانشگاه علوم پزشکی به صورت خودجوش و داوطلبانه شروع شد و جای تشکر به درگاه الهی را دارد که با استقبال خوبی همراه گردید.

حجت الاسلام ابن علی تصریح کرد: در این فراخوان کاملاً مردمی، بیش از ۳۰۰ نفر ثبت نام کردند که این جای افتخار دارد و این حب الحسین علیهم السلام است که ما را دور هم جمع کرده است و امیدوار هستیم ما هم توفیق خادمی پیدا کنیم و خدمت به موکب را با تمام توان انجام دهیم.

دکتر مهدی دلاوری معاونت بهداشت دانشگاه نیز، در خصوص مسائل بهداشتی و دستورالعمل های مختلف بهداشتی که باید برپاکنندگان موکب ها رعایت کنند و نحوه ارتباط با زائران و موکب ها از طریق رابط های بهداشتی به ارائه توضیحاتی پرداخت و خواستار توجه ویژه به موضوع گرمازدگی زائران با توجه به فصل گرما و آمادگی بیشتر در این مورد شد.

مسئول موکب درمانی اربعین دانشگاه نیز اظهار داشت: تمامی کارهایی که جهت برپایی موکب اربعین انجام شده همگی با شور و عشق به امام حسین علیهم السلام بوده و همه کارها با نظر لطف امام حسین علیهم السلام به خوبی انجام شده است.

مجتبی نادری، با اشاره به ثبت نام بیش از 300 نفر از بخش های مختلف در فراخوان، خاطرنشان کرد: تنها برای 150 نفر ظرفیت داریم که از این تعداد 10 نفر پزشک با شیفت های ۸ ساعته خواهد بود.

وی، زمان حرکت برای برپایی موکب را از ۲ شهریور و برگشت را ۱۶ شهریورماه سال جاری اعلامکرد و در مورد قسمت های سه گانه موکب شامل بخش های درمانی، پذیرایی و راهنمای زائر برای گمشدگان توضیحاتی را ارائه داد.

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,درمان,ریاست
  • کد خبر : 103003

تصاویر

همایش توجیهی موکب درمانی اربعین حسینی دانشگاه برگزار شد
کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین