میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 17 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1401/04/14 - 13:46
  • 463
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /ZH5
آیت‌الله رییسی در مراسم تجلیل از استادان و دانشجویان نمونه کشوری:

هزینه کردن برای دانشگاه را سرمایه‌گذاری برای کشور می‌دانم

آیت‌الله رییسی در مراسم تجلیل از استادان و دانشجویان نمونه کشوری با اشاره به اهمیت دانشگاه برای دولت عنوان کرد: هزینه کردن برای دانشگاه را سرمایه‌گذاری برای کشور می‌دانم.



آیت‌الله رییسی در مراسم تجلیل از استادان و دانشجویان نمونه کشوری با اشاره به اهمیت دانشگاه برای دولت عنوان کرد: هزینه کردن برای دانشگاه را سرمایه‌گذاری برای کشور می‌دانم.


رییس جمهور ضمن ابراز خوشنودی بابت حضور در جمع نخبگان دانشجویی و اساتید عنوان کرد: کسب عنوان دانشجو یا استاد نمونه افتخارآفرین است و می‌تواند به عنوان الگو برای سایر دانشجویان و اساتید مطرح شود. خوشبختانه با هدایت‌های مقام معظم رهبری که فردی علم‌دوست هستند، فرهیختگان ما به کسب مدارج عالی علمی مشتاق‌تر شده‌اند. حقیقتا در این سال‌ها آثار تشویق‌های ایشان در مراکز دانشگاهی و علمی کشور نمایان است.


وی ادامه داد: تاکنون اتفاقات علمی خوبی در کشور رقم خورده است اما راه زیادی در پیش داریم. ما باید در حوزه‌های تحقیق و پژوهش، تعلیم و تربیت و خدمت‌رسانی گام‌های بلندی برداریم. امروزه ما به کارهای علمی جدی‌تری نسبت به گذشته نیازمندیم.


رییس جمهور توسعه و پیشرفت را رمز پویایی کشور دانست و گفت: ما در دولت سیزدهم ماموریت تحول را به‌طور جدی دنبال می‌کنیم. ایجاد تحول سه بال تحول شناختی، تحول فرآیندها و تحول نهادها را شامل می‌شود. اگر این سه تحول همراه هم پیش روند ما توسعه و پیشرفت را احساس خواهیم کرد و تحول آفرین خواهیم بود.


وی اضافه کرد: علم و دانش پایه اصلی و اساسی توسعه است. اگر کاری علمی دنبال نشود سلیقه‌ای خواهد بود و سلیقه ها مدام با سلایق تازه عوض می‌شوند. ما وظیفه داریم کارها را در دانش پایه پیش ببریم. تولید، اشتغال ایجاد می‌کند و عزت و افتخار را در پی دارد. هرچه در تولید بهتر باشیم قدرتمندتر خواهیم بود.


آیت‌الله ریسی علم را موضوع اصلی صنعت، اقتصاد و سفره مردم دانست و اشاره کرد: دانشگاه باید به بازار ورود کند و نظام مسایل کشور را حل کند. باید دانشگاه راهکارهای برون رفت از مشکلات را نشان دهد و همانطور که بارها گفته‌ام دانشگاه اتاق فکر دولت است.


وی روشنفکری را به معنای شناخت نیازهای کشور دانست و بیان کرد: منورالفکری در غربگرایی خلاصه نمی‌شود بلکه به معنای شناخت نیاز جامعه و دیده‌بانی و هدایت جامعه است. او باید در جامعه خود نقش ایفا کند. دانشگاه علم و صنعت ۱۱۰ شهید تقدیم جامعه کرده است. شهدا امروز روشنفکران جامعه هستند و خوب نیاز جامعه را فهمیدند و نقش‌آفرینی کردند.


رییس جمهور علم نافع را اساس نیاز کشور خواند و عنوان کرد: خدمات دانشمندان متفاوت است و آثار برخی از آن‌ها نگران‌کننده است. چرا که نتیجه آن سلطه‌گری و نابودی است که سد راه تعالی می‌شود. خدمت منفعت‌گرا یا دلسوزانه و اومانیستی مورد تاکید ما نیست. خدمت اصلی در فرهنگ ما برای خداست و راه خدا از میان خلق می‌گذرد. اگر بهداشت منطقه‌ای حل شد جلب رضایت خدا نیز حاصل می‌شود.
وی افزود: سیاقت و قیادت باهم تفاوت دارند. سیاقت یعنی بروید اما قیادت یعنی بیایید. امام خمینی(ره) نگفت بروید بلکه گفت بیایید. قیادت در مسیر رشد و تعالی انسان است.
رییس‌جمهور با اشاره به اینکه حرکت علمی کشور را به خنده و اخم دیگران اتصال نمی‌دهیم گفت: تحول و پیشرفت به فرموده رهبری ضرورت کشور است و دوره آن گذشته است که به دانشگاه بگوییم ماهواره خود را به فضا نفرستید چون دیگران اخم می‌کنند. ما نباید حرکت علمی کشور را به خنده و اخم دیگران منوط کنیم. اتفاقا در جاهایی که تحریم و تهدید شده‌ایم بیشتر پیشرفت کرده‌ایم. صنایع نظامی و هسته‌ای ما که در خدمت صلح است از جمله نشانه‌ها و نمونه‌های این حرکت درعین تحریم و تهدید است. سخنگوی کاخ سفید هم اذعان کرده که سیاست‌های تحریم و فشار در ایران شکست خورده است. شکست تهدیدهای بدخواهان به معنای پیروزی دانشگاه و سربازان خدوم کشور است.
وی در پایان بیان کرد: ما نه حق عقب‌گرد داریم و نه حق ایستایی. تنها راه ما حرکت و پیشرفت در تمام ساخته‌است. امروز صنایع و معادن و اقتصاد نگاه به دانشگاه دارد. دولت هم از نظرات فرهیختگان صاحب‌نظر استقبال می‌کنیم. چرا که نقش دانشگاه تعیین کننده است.


رئیس جمهور در این مراسم از ۳۶ استاد نمونه دانشگاه و ۱۸ دانشجوی نمونه دانشگاه‌های کشور، تجلیل و قدردانی کرد.


مراسم تجلیل از استادان و دانشجویان نمونه کشوری با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز (دوشنبه) در دانشگاه علم و صنعت، برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 2549
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین