میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 17 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1400/11/13 - 07:53
  • 482
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZnG

میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در منطقه کاشان 50 درصد است

معاون بهداشت دانشگاه گفت: میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در منطقه کاشان به 50 درصد رسیده است.

به گزارش وب دا، دکتر مهدی دلاوری، در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص شروع موج ششم کرونا، افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل 50 درصد است و حتی در برخی مکان‌ها از جمله رستوران‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مکان‌های ورزشی کمتر از آن است ، از خبرنگاران و رسانه‌ها خواستاریم در این زمینه با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی نسبت به رعایت شیوه نامه ها مجموعه  دانشگاه را در کنترل اپیدمی کمک کنند. 


دکتر دلاوری تصریح کرد: معاونت بهداشت دانشگاه  به منظور افزایش بازرسی های بهداشت محیط و حرفه ای نسبت به فعال کردن مجدد قرارگاه ویژه  بازرسی اقدام کرده است. 


وی با اشاره به اینکه سویه امیکرون قدرت سرایت بسیاربالایی دارد و تعداد افراد مبتلا به صورت  آسانسوری در حال افزایش است، افزود: بر اساس الگوی شیوع امیکرون در سایر کشورها می توان گفت مرگ و میر سویه امیکرون نسبت به سویه دلتا کمتر است اما چون شمار بیشتری را مبتلا می‌کند در مجموع ممکن است شمار افراد بدحال و فوتی ها  بیشتر شود که انشااله با کمک مردم و تلاش کادر سلامت در کشور عزیزمان چنین شرایطی را نداشته باشیم. 


دکتر دلاوری، با تاکید بر اینکه افرادی که آزمایش آنها مثبت است و به کووید-١٩ مبتلا شده‌اند باید استراحت مطلق کنند و از خانه خارج نشوند، تصریح کرد: برخی از این افراد، بیماری را جدی نگرفته و با حضور در جامعه باعث افزایش انتقال بیماری می‌شوند. 


وی تزریق دز سوم واکسن کرونا را در مبتلا نشدن به سویه امیکرون بسیار با اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: دستورالعمل های بهداشتی نیز باید با جدیت بیشتری رعایت شود تا از این موج نیز گذر کنیم. 


معاون بهداشت دانشگاه اظهار داشت: با هدف جلوگیری از گسترش شیوع سویه امیکرون، این دانشگاه با ارسال نامه‌ای به ستاد کرونای استان، غیر حضوری شدن کلاس‌های درس تمامی مدارس را در منطقه کاشان خواستار شده است که در حال حاضر برای دوره ابتدایی این تصمیم گرفته شده است. 


دکتر دلاوری، درباره موارد ابتلای کودکان به سویه امیکرون توضیح داد: این سویه نسبت به سویه‌های دیگر کرونا، اطفال را بیشتر درگیر می‌کند. 


وی اظهار داشت: هم اکنون ۱۵ کودک در  شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به دلیل ابتلا به این سویه در بیمارستان‌ها بستری هستند. 


به گفته وی، هم اکنون افزون بر مراکز سپهری در بلوار امام رضا(ع)، سیدالشهدا(ع) در خیایان غیاث‌الدین جمشید کاشان و مرکز شهید ساکنی در آران و بیدگل که از ساعت ۸ تا ٢٣ به انجام نمونه‌گیری جهت تست کرونا اقدام می‌کنند، در تمامی شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز مراکز منتخب غربالگری (در مجموع ۱۰ مرکز در دو شهرستان) فعال هستند. 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 2131
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین