میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 29 مهر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1403/07/07 - 12:49
  • 90
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z7KS
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان مطرح کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت مراکز درمانی کاشان و آران و بیدگل برای توسعه گردشگری سلامت

دکتر عباس آزادی بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های مراکز درمانی این شهر در راستای توسعه گردشگری سلامت تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به هفته گردشگری، اظهار کرد: گسترش صنعت گردشگری نه تنها در ابراز هویت ملی تأثیرگذار است، بلکه موجب ارتقای شاخص‌های اقتصادی از جمله ایجاد فرصت‌های شغلی، درآمدزایی و گسترش عدالت اجتماعی و رفاه در جامعه می‌شود.

 

دکتر عباس آزادی عنوان کرد: گردشگری سلامت و زیرشاخه‌های آن به دلیل مزیت‌های رقابتی خود، توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

 

وی با بیان این که گردشگری سلامت از زمان یونان و روم باستان و حتی در کتب بوعلی سینا وجود داشته است، اضافه کرد: افزایش هزینه خدمات درمانی و بیمه سلامت در کشورهای توسعه‌یافته، طولانی‌تر شدن فهرست انتظار برای دریافت خدمات پزشکی، کاهش هزینه‌های حمل و نقل هوایی و تقاضا برای جراحی‌های زیبایی از عوامل توسعه گردشگری سلامت است.

 

دکتر آزادی با تأکید بر تجربه و عملکرد کادر نظام سلامت این منطقه در ارائه خدمات استاندارد و با کیفیت، تصریح کرد: این مزیت فرصتی فراهم می‌کند تا مراکز درمانی مجوز IPD دریافت کنند که از اهداف راهبردی در ارتقای کیفیت خدمات درمانی در عرصه بین‌المللی به شمار می‌رود.

 

وی به اقدامات معاونت درمان برای کسب مجوزهای گردشگری در منطقه اشاره کرد و گفت: بازدیدهای نظارتی جهت اخذ مجوز IPD در بیمارستان‌های متینی، نقوی، مرکز ناباروری امام رضا، کلینیک اخوان و مرکز جراحی محدود خیرخواه، پیگیری جهت راه‌اندازی پرتال تخصصی گردشگری سلامت، تعیین کارشناسان رابط و آموزش آن‌ها و طراحی کتابچه راهنمای بیماران بین‌الملل از جمله اقدامات شاخص در نیمه اول سال جاری بوده است.

 

معاون درمان دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرکز درمانی یثربی دارای مجوز IPD است و پایش و ارزشیابی خدمات ارائه شده در این مرکز مطابق با چک‌لیست‌های ابلاغی وزارت بهداشت به‌طور مستمر انجام می‌شود.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,درمان
  • کد خبر : 132247
کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین