میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 15 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1401/12/14 - 12:41
  • 873
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZMza
مدیرکل دفتر ارتقای سلامت پرستاری وزارت بهداشت:

لزوم ادغام سیستم مراقبت تسکینی در نظام سلامت کشور

مدیر کل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی پرستاری وزارت بهداشت در آیین افتتاح کنگره بین المللی مراقبت‌های تسکینی و حمایتی سالمندان که در دانشگاه علوم پزشکی کاشان در حال برگزاری است بر لزوم ادغام سیستم مراقبت تسکینی در نظام سلامت کشور تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر مریم رسولی گفت: پوشش کلی سلامت بر چهار وجه پیشگیری، درمان، ارتقاء سلامت و مراقبت‌های تسکینی است.

وی با اشاره به اینکه مراقبت تسکینی مراقبتی همه جانبه و در جهت ارتقاء کیفیت زندگی بیمار و خانواده وی است، افزود: این مراقبت ها از شروع بیماری تا ۶ ماه پس از فوت و تسکین سوگ خانواده ادامه دارد.

دکتر رسولی تصریح کرد: سالمندان به علت بیماری های صعب العلاج نیازمند مراقبت‌های تسکینی هستند اما موانع زیادی در مسیر عدم اجرای مراقبت‌های تسکینی وجود دارد.

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی پرستاری وزارت بهداشت تصریح کرد: در چهار حوزه سیاستگذاری، آموزش، دسترسی به دارو، اقدامات و اجرا نیاز به پیگیری وجود دارد.

وی اظهار داشت: مشکلات موجود در حوزه سیاست گذاری نبودن برنامه ملی، دستورالعمل ها، انجمن ملی و استاندارد در حوزه مراقبت های تسکینی است.

دکتر رسولی گفت: با توجه به اینکه در زمینه آموزش وضعیت مناسب تری داریم همچنان باید آموزش ها در سه حوزه اصلی فرد، جامعه و درمان اجرا شود.

وی درخصوص دسترسی به داروها نیز افزود: به علت نوع سیاست قانون گذاری در کشور ما دسترسی به اپیوئید ها (خصوصا اپیوئیدهای خوراکی مثل مورفین) در سطح بسیار پایینی است و این در صورتی است که کارخانه‌های ما مشکلی در ساخت دارو ندارند.

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی پرستاری وزارت در حوزه مشکلات اجرایی به طبقه بندی کشور در گروه 3a سازمان جهانی بهداشت اشاره کرد و گفت: سیستم جامع ارائه مراقبت های تسکینی و حمایتی در کشور وجود ندارد و خدمات به صورت پراکنده ارائه می شود و تنها مکان موجود برای این مهم بیمارستان ها است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دانشگاه های علوم پزشکی می بایست در راستای اهداف معاونت پرستاری وزارت بهداشت اقدام کنند.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,آموزشی,پژوهشی
  • کد خبر : 14124
کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین