میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 17 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1400/11/07 - 10:10
  • 789
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZdG
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت:

عادت به روشهای سنتی گذشته به صورت معضل برای ما در آمده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: آنچه برای ما به صورت معضل در آمده، عادت به روشهای سنتی گذشته است عادتها باعث می شوند تغییر نکنیم، ادبیات غنی به ما یاد می دهد به گونه ای دیگر غیر از عادت به جهان نگاه کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: آنچه برای ما به صورت معضل در آمده، عادت به روشهای سنتی گذشته است عادتها باعث می شوند تغییر نکنیم، ادبیات غنی به ما یاد می دهد به گونه ای دیگر غیر از عادت به جهان نگاه کنیم.


دکتر کوروش ساکی صبح روز چهارشنبه ششم بهمن ماه در آیین معارفه و تکریم ریاست دانشگاه علوم پزشکی کاشان، افزود: امروزه مسائل و مشکلاتی به خصوص در حوزه درمان داریم، اگر شما در اورژانس، آی. سی. یو و سی. سی. یو تخت نداشته باشید و نتوانید سرویس بدهید نمی توانید بگویید تا چندسال آینده صبر کن قرار است یک بیمارستان خوب و شیک و عالی بسازیم و بعد شما را درمان می کنیم، اینجاست که اگر جان انسانی فدا شد با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.


وی اظهار داشت: خداوند هم در قرآن موقعی که بحث دیه را بیان می کند می گوید برای اینکه از همدیگر بگذرید  دیه را قرار دادیم ولی واقعا جان انسانها را هیچ چیز نمی تواند جبران کند و این کار و مسئولیت ما را خیلی سنگین می کند و بایستی خدمات خوبی به مردم بدهیم.


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ارزش این کار هم خیلی بالاست، پرستاران ما موقعی که شبانه روز بر بالین بیمار زحمت می کشند فقط خداوند می تواند احصا کند و انسان از اجر نهادن به این زحمات عاجز است.


دکتر ساکی افزود: در حال حاضر معضلات عدیده ای داریم کرونا عادت های ما را تغییر داد و روشهای جدید برای ما خلق کرد یاد داد که بایستی دگر اندیشی کنیم و به قول سهراب همشهری شما، مسائل را از جانب دیگری بیینیم و با تفکری هوشمندانه حل کنیم.


وی تصریح کرد: مسئولیت ما سنگین است پس باید در همه حیطه ها به گونه دیگری بیاندیشیم و به گونه دیگری مسائل را با استفاده از توان بالای مردم این سرزمین و موقعیت خاص کاشان، مرتفع کنیم.


وی اظهار داشت: منطقه ای را که مردم خیّر در اداره امورات آن شرکت می کنند دست کم نگیرید مردمان این سرزمین خیلی متعالی اند.


وی ادامه داد: انسان وقتی رشد می کند و به سنین بالاتر می رسد یاد می گیرد که از حق خود بگذرد و حق دیگران را در نظر بگیرد و اکثریت قریب به اتفاق  خیرین ما هم دوران جوانی را گذرانده اند، اینجاست که خودی، وجود ندارد و انسان خیر می خواهد جامعه اش سعادتمند شود.


به گفته وی، وقتی جامعه ای را می بینید که تعداد خیرینش بالاست، این جامعه دچار تعالی شده و در سنین بالای عقلانیت است.


 وی گفت: پتانسیل عظیمی تحت عنوان سازمانهای مردم نهاد (NGO) داریم و حتی بانک ها، و به راحتی می شود از بانک در جهت منعفتی که به مردم برساند استفاده کرد تا در جهت درمان و سلامتی مردم گام بردارند.


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: به قول امام خمینی (ره) برای خدا کار کنید تا نتیجه کارتان تا ابد باقی بماند و ماندگار شود زیرا آنچه نزد خداست باقی می ماند.


دکتر کوروش ساکی افزود: زیست شناسان می گویند موجودی زنده است که راه می رود، نفس می کشد تولید مثل می کند و فلاسفه می گویند موجودی زنده است که می اندیشد و عمل می کند .


وی تصریح کرد: معمولا از دو بعد کار انسان را مورد بررسی قرار می دهند. اندیشه و عمل دو حیطه کار جدا از هم است اما به هم متصل می شود، عمل را می شود با کمیت اندازه گیری کرد و خصوصیات ماده بر عمل حاکم است، اندیشه بر خلاف عمل، قابلیت اندازه گیری ندارد.


وی اظهار داشت: اما وقتی این دو ( اندیشه و عمل ) با هم ادغام می شوند ارزش کار مشخص می شود و کار وقتی به اندیشه وصل شود و در حیطه آن لایتناهی ( اندیشه) صورت بگیرد ارزش آن بیشتر می شود.


دکتر ساکی افزود: اگر خداوند توفیق دهد و نیتمان الهی باشد خودش برکت می دهد راه را باز می کند و چاره سازی را به ما نشان خواهد داد.


وی ضمن تشکر از دکتر سیدعلیرضا مروجی، رئیس سابق دانشگاه، تصریح کرد: کارهای زیادی انجام شده تا این دانشگاه به این مرحله رسیده و کارهای زیادی باقی مانده تا امروزی ها و اهل آینده بیایند و انحام دهند.


  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 2122
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین