میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 16 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1401/11/19 - 17:36
  • 844
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z4Z7

صدور بیش از هفت هزار حواله داروهای کمیاب در سال جاری

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از صدور بیش از هفت هزار حواله داروهای کمیاب در طی سال 1401 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر محمد رضا رشیدی نوش آبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: این معاونت با پنج حوزه فعال  شامل واحد های نظارت بر امور دارو و مواد تحت کنترل، نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی، آزمایشگاه کنترل غذا، تجهیزات و ملزومات پزشکی و فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل و شیر خشک های رژیمی در حال خدمت رسانی به مردم شریف منطقه است .

وی افزود: پاسخگویی به چهار هزار تماس های تلفنی کمبود دارویی، بازرسی بیش از 578 مورد ازداروخانه های تحت پوشش، ثبت و بررسی بیش از 226 شکایات حضوری و تلفنی، صدور بیش از 1400حواله تحویل داروهای مخدر به کلینیک های MMT، بیمارستان و مراکز جراحی محدود و ... از اقدامات این معاونت طی سال جاری بوده است.

وی، راه اندازی سامانه ساپمد با هدف نظارت دقیق بر عملکرد داروخانه ها و کاهش بار مراجعات بیماران  جهت تامین داروهای تحت کنترل و اختصاص شماره تلفن 09923238677 جهت پاسخگویی به سوالات دارویی و تهیه داروهای خاص و کمیاب و نظارت بر اجرای کامل طرح دارویار را از دیگر اقدامات برشمرد.

دکتر رشیدی، با اشاره به صدور و تمدید پروانه 1159 فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی ادامه داد: 310 بازرسی از واحدهای تولید کننده تحت پوشش صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: بیش از 16 هزار و 500 مورد آنالیز روی 2601 نمونه ارسالی به آزمایشگاه شامل غذا،آرایشی و بهداشتی، در این مدت انجام شده است.

دکتر رشیدی ضمن اشاره به ۵۹ بازرسی از عطاری ها سطح شهرستان توسط کارشناسان  واحد فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل افزود طی این بازدیدها  ۷ واحد متخلف به مراجع قضایی ارجاع شد 

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: 90 بازرسی از مراکز توزیع و عرضه تجهیزات و ملزومات پزشکی و صدور 17 پروانه ساخت  و تمدید تجهیزات پزشکی نیز در این مدت صورت پذیرفته است.

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,غذا و دارو
  • کد خبر : 3253
کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین