میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 11 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1402/08/01 - 13:58
  • 216
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Z6UB
هفته پیشگیری از مسمومیت ها

سلامتی را با افزایش آگاهی و اقدام پیشگیرانه از مسمومیت ها محافظت کنیم

سرپرست نظارت بر فرآورده های دارویی و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو کاشان، هفته پیشگیری از مسمومیت ها را " سلامتی را با افزایش آگاهی و اقدام پیشگیرانه از مسمومیت ها محافظت کنیم " عنوان کرد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه،دکتر محمد حسین خیاط کاشانی بیان داشت که انجام فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در راستای افزایش دانش عمومی علاوه بر کاهش مسمومیت ها و تبعات آن در جامعه و خانواده ها، کمک شایانی به کاهش هزینه های بهداشتی درمانی می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: شیوه های جدید زندگی ماشینی و دسترسی آسان به انواع مواد شیمیایی، داروها، شوینده ها، سموم و ... بدون داشتن اطلاعات کافی از نحوه نگهداری، مصرف، عوارض، خطرات و هشدارهای مربوطه، شیوع مسمومیت های اتفاقی را در جامعه به میزان زیادی افزایش داده است.

سرپرست نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه افزود: وقوع مسمومیت های حرفه ای حاد و مزمن در کارگران شاغل در کارخانجات صنایع شیمیایی و از سوی دیگر استفاده از وسایل گاز سوز و مواد شیمیایی و شوینده در منازل و فقدان آگاهی کافی در اغلب خانواده ها، خطرات جدی را متوجه آنان به خصوص کودکان می کند.

دکتر محمد حسین خیاط کاشانی گفت مرکز پاسخگویی به سوالات مردم در زمینه انواع داروها، عوارض آنها، تداخلات دارویی و نحوه مصرف داروها در دوران بارداری و شیردهی از سال 1386 در دانشگاه علوم پزشکی تا کنون فعال می باشد.

دکتر خیاط کاشانی عنوان کرد: مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم دانشگاه علوم پزشکی در تمام ساعات اداری با شماره تلفن ۱۹۰ عهده دار پاسخ گویی به سوالات  کنترل مسمومیت ها،کمبود دارویی، اطلاعات دارویی (موارد مصرف دارو در هر بیمار، نحوه مصرف داروها) می باشد.

سرپرست نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه در پایان نامگذاری روزهای هفته پیشگیری از مسمومیت ها   در سال 1402 را به شرح ذیل اعلام کرد :

 

دوشنبه ١ آبان: روز پیشگیری از بروز مسمویت ناشی از داروها

سه شنبه ٢ آبان: روز پیشگیری از مسمومیت در کودکان

چهارشنبه ٣ آبان: روز پیشگیری از مسمویت ناشی از گازها و منوکسید کربن

پنج شنبه ۴ آبان: روز پیشگیری از مسمومیت با مواد غذایی، قارچ ها و گیاهان سمی

جمعه  ۵ آبان: روز پیشگیری از بروز مسمومیت با سموم دفع آفات نباتی، مواد شیمیایی

شنبه ۶ آبان: روز پیشگیری از مسمویت ناشی از گزیدگی جانوران سمی

یک شنبه  ٧ آبان: روز پیشگیری از مسمویت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر، مواد محرک و الکل

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,غذا و دارو
  • کد خبر : 108933
کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین