میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 17 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1401/05/01 - 08:53
  • 390
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Zj6

راه ماندگاری مال این است که به خدا بسپارید

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: راه ماندگاری مال این است که به خدا بسپارید و در راه خدا انفاق کنید اگر کسی انفاق کند خود خدا تضمین می کند که آن مال برای شخص بماند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: راه ماندگاری مال این است که به خدا بسپارید و در راه خدا انفاق کنید اگر کسی انفاق کند خود خدا تضمین می کند که آن مال برای شخص بماند.

سید سعید حسینی در مراسم افتتاح نمایندگی موسسه محکم در دانشگاه علوم‌ پزشکی کاشان افزود: به خیرین عزیز عرض می کنم که آیه «فمن یعمل مثقال ذره خیراً یره» را مد نظر داشته باشند و بدانند که یک ذره کار خیر در دستگاه الهی گم نمی شود و برای برزخ می ماند و در منازل سخت قیامت تا ابدیت همراه شماست به شرط اینکه عمل صالح با ایمان و خلوص عجین شده و برای خدا باشد.

وی با اشاره به آیه 8 سوره عادیات « و انه لحب الخیر لشدید:  و بدرستی که او بر حب مال سخت فریفته و بخیل است  » گفت: انسان به خیر حب شدید دارد و در روایت های اسلامی خیر به معنی ما ل است.

وی با ذکر روایتی از امام موسی کاظم علیه السلام گفت: پسندیده است که انسان نسبت به دنیایی که آخرین خانه اش قبر است بی رغبت باشد و این قبر اولین منزل آخرت است پس شایسته است که نسبت به انتهای آن ( آخرت ) خائف باشیم و هر چه می توانیم برای خود زاد و توشه فراهم نمائیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان افزود: اطباء با تخصص خود و متمکنین با مال خود و افرادی که مال ندارند با آبروی خودشان می توانند این زاد و توشه را جمع آوری کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این مراسم گفت: کاشان ویژگی خاصی در بحث خیرین دارد و ما پیش قدم بودن خیرین در منطقه دارالمومنین کاشان را به عینه مشاهده می کنیم.

دکتر کورش ساکی با اشاره به وجود واحد موقوفات در دانشگاه علوم پزشکی گفت: 770 مورد موقوفه تحت پوشش این دانشگاه است که عمده آن مربوط به موقوفات مرحوم حاج محمدصادق نقوی می باشد.

وی تصریح کرد: مرحوم نقوی منزل شخصی خود را برای راه اندازی بیمارستان وقف نمود و بیش از 550 رقبه اعم از چند روستا و تعداد زیادی ملک و آب و ... در نقاط مختلف شهرستان کاشان برای استفاده در درمان بیماران بی بضاعت وقف کرد.

وی اظهار داشت: نکات بسیار قابل توجهی در وقف نامه مرحوم نقوی به چشم می خورد که این وقف نامه را به یکی از بی بدیل ترین وقف نامه های کشور تبدیل کرده است و این وقف نامه می تواند الگوی واقفین و خیرین کشور قرار بگیرد.

سرپرست دانشگاه گفت: مرحوم نقوی در سال های بین زمان قاجار و پهلوی این وقف بزرگ را انجام داده و تولیت موقوفات را به سه نفر از وابستگان خود تا 70 سال واگذار نموده و در وقف نامه قید کرده که تولیت موقوفات بعد از 70 سال به اداره بهداری وقت (دانشگاه علوم پزشکی) واگذار شود.


  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 2584
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین