میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 17 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1400/11/02 - 14:38
  • 508
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZWF
برای اولین بار در منطقه مرکزی ایران

دستگاه سی تی آنژیوگرافی توسط خیرین خریداری و به کاشان منتقل شد

رئیس اداره سازمانهای مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: برای اولین بار در منطقه مرکزی ایران، دستگاه سی تی آنژیوگرافی با دقت 160 دتکتور توسط خیر سلامت محمدرضا خدابخش، مدیر عامل شرکت سپیده فرش مشهدکاشان خریداری شد.

رئیس اداره سازمانهای مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: برای اولین بار در منطقه مرکزی ایران، دستگاه سی تی آنژیوگرافی با دقت 160 دتکتور توسط خیر سلامت محمدرضا خدابخش، مدیر عامل شرکت سپیده فرش مشهدکاشان خریداری شد.


دکتر فاطمه عطوف افزود: در حالیکه قیمت دستگاه سی تی آنژیوگرافی160 اسلایس با ارز آزاد بیش از 300 میلیارد ریال می باشد، با رایزنی های انجام شده این دستگاه با ارز دولتی به مبلغ 85 میلیارد ریال خریداری و روز چهارشنبه مورخ 22 دیماه به کاشان منتقل شد.


وی تصریح کرد: قرارداد خرید این دستگاه سی تی آنژیوگرافی با تدبیر دانشگاه در ابتدای سال 1399 و روزهای اوج بحران کرونا با هیات امنای ارزی وزارت بهداشت منعقد شد.


به گفته وی، پس از عقد قرارداد مذکور، اداره سازمانهای مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه، مامور به جذب خیر جهت تامین اعتبار مالی این دستگاه گردید که با یاری خداوند متعال و رایزنی های انجام شده خیر سلامت آقای محمدرضا خدابخش برای اعطای اعتبار مورد نیاز اعلام آمادگی نمود.


وی تصریح کرد: در هنگام نیاز به خرید تجهیزات از خارج کشور، تمام تلاش خود را در راستای استفاده از ارز دولتی برای خرید این دستگاهها که هزینه آنها توسط خیرین تامین می شود، معطوف شد تا ضمن جلوگیری از اتلاف منابع، امکان فراهم کردن تجهیزات درمانی بیشتر برای همشهریان از طریق اعتبارات اهدایی خیرین فراهم گردد.


رئیس اداره سازمانهای مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: احداث ساختمان محل استقرار این دستگاه سی تی آنژیوگرافی، نیاز به 50 میلیارد ریال اعتبار دارد که هم اکنون در حال رایزنی با خیرین سلامت جهت جذب منابع مورد نیاز می باشیم.


دکتر عطوف افزود: این دستگاه، به عنوان تنها دستگاه سی تی اسکن با کیفیت تصویر 160 اسلایس در منطقه مرکزی ایران می تواند علاوه بر بیماران منطقه شمال استان اصفهان، مورد استفاده بیماران دیگر استانهای مجاور و حتی بیماران خارج از کشور قرار گیرد و صنعت توریسم درمانی را در منطقه کاشان توسعه دهد.


گفتنی است سی تی آنژیوگرافی قلب(CTA  )  یک روش تشخیصی جدید (غیر تهاجمی) است که برای تشخیص گرفتگی های عروق خونی و بیمار‌ی‌های مربوط به آن کاربرد دارد و جایگزینی برای آنژیوگرافی تهاجمی می باشد.


پزشکان از سی تی آنژیو برای تشخیص و ارزیابی بسیاری از بیماری‌های عروق خونی یا شرایط وابسته به آن‌ها شامل  تومورها، جراحات، گرفتگی‌ها، آنوریسم‌ها، پارگی عروق، لخته‌های خونی، رگ‏‌های خونی نامنظم مانند انواع ناهنجاری‏‌های عروق، ناهنجاری‌های مادرزادی (مربوط به زمان تولد) سیستم قلبی، عروقی استفاده می‌کنند.


هم اکنون تعداد انگشت شماری دستگاه سی تی اسکن با دقت بالا ( 160 اسلایس و بالاتر ) در ایران موجود است که در مراکز درمانی کلان شهرهایی مثل تهران، شیراز  و مشهد مستقر می باشد.


سی تی اسکن  160 اسلایس یک دستگاه با دقت تصویربرداری 160 فریم در ثانیه می باشد.



  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 2106
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین