دریافت و رسیدگی به شکایات بهداشتی از طریق سامانه ۱۹۰
رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان، از آمادگی شبانهروزی سامانه ۱۹۰ برای دریافت و رسیدگی فوری به شکایات بهداشتی شهروندان در سراسر کشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، دکتر مرتضی پنجه شاهی با بیان اینکه این سامانه زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت میکند، گفت: کارشناسان در این سامانه با حفظ محرمانگی اطلاعات تماس گیرندگان، به صورت شبانهروزی و در تمامی ایام هفته آماده ثبت و پیگیری شکایات بهداشتی هستند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان افزود: پس از تماس با سامانه ۱۹۰ و ثبت شکایت، کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کاشان بلافاصله نسبت به بررسی موضوع اقدام میکنند و در صورت مشاهده تخلف، اقدامات لازم برای رفع آن انجام خواهد شد.
وی در ادامه بیان کرد: نتایج رسیدگی به شکایات در سامانه ثبت میشود و شهروندان میتوانند با داشتن کد پیگیری از روند رسیدگی به شکایت خود مطلع شوند.
دکتر پنجه شاهی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را از طریق سامانه ۱۹۰ به اطلاع کارشناسان بهداشت محیط برسانند تا نسبت به رفع آن اقدام شود.
وی افزود: همشهریان محترم میتوانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی مانند عرضه مواد غذایی فاسد یا تاریخ گذشته، مواد غذایی غیر مجاز، موارد نگهداری نامناسب از مواد غذایی، استفاده از آب آشامیدنی ناسالم، جاری بودن فاضلاب، عدم استفاده از لباس کار مناسب و نامناسب بودن بهسازی مکان، استعمال دخانیات در محل کار، عرضه قلیان وسایر مشکلات بهداشتی از طریق شماره تلفن 190 شکایات خود را به این سامانه اطلاع دهند تا اقدام لازم جهت رفع آن توسط بازرسان بهداشت محیط انجام شود.
رییس مرکز بهداشت شهرستان کاشان بیان کرد: همچنین مردم می توانند شکایات مربوط به عدم رعایت بهداشت در اماکن عمومی اعم از هتل ها و مسافرخانه ها، استخرهای شنا، بیمارستان ها، مطب ها، آرایشگاه ها، مساجد، مدارس، پمپ بنزین ها، دانشگاه ها، خوابگاه ها و... را نیز از طریق شماره تلفن 190 به این سامانه اطلاع دهند.
نظر دهید