میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 17 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1400/12/04 - 10:04
  • 399
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZZH
از ابتدای 9 ماهه سال جاری:

حدود یک هزار بازرسی در حوزه غذا و دارو انجام شده است

معاون غذا و دارو دانشگاه اظهار داشت: حدود یک هزار بازرسی در حوزه غذا و دارو در 9 ماهه سال جاری انجام شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه اظهار داشت: حدود یک هزار بازرسی در حوزه غذا و دارو در 9 ماهه سال جاری انجام شده است. 


به گزارش وب دا، دکتر محسن تقی‌زاده در نشستی با خبرنگاران، با اشاره به اینکه از این تعداد، 48 بازرسی منجر به کشف شده، گفت: در سال گذشته نیز، 974 بازرسی صورت گرفته که 75 مورد منجر به کشف شده است. 


وی، ارزش ریالی مکشوفات سال گذشته را بیش از یک میلیارد و صد و هشتاد میلیون ریال و در 9 ماهه سال جاری، 480 میلیون ریال برشمرد. 


 دکتر تقی زاده، همچنین از خرید دو برابری دارو در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: گردش مالی خرید دارو 9 ماهه ابتدای سال جاری  ۷۵ میلیارد تومان بوده است. 


دکتر تقی زاده، کمبود برخی داروها مانند انسولین و سرم در مقاطعی از سال را مختص کاشان ندانست و تصریح کرد: این مشکل کشوری است اما با پیگیری‌های فراوان کمبود این داروها تا حدود زیادی بر طرف شده است. 


***فعالیت ۶۰ واحد عطاری و ۴۵ باشگاه بدن‌سازی در منطقه کاشان 


وی، با اشاره به فعالیت ۶۰ واحد عطاری و ۴۵ باشگاه بدن‌سازی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل ادامه داد: نظارت بر فعالیت این مراکز به عهده معاونت غذا و دارو می باشد. 


دکتر تقی زاده یادآور شد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۱۰۰ مورد از عطاری‌ها و باشگاه‌های بدن‌سازی بازرسی شده اند که چهار مورد تخلف پیگیری و به مراجع قضایی ارجاع داده شده است. 


وی، با اشاره به فعالیت ۱۳ واحد تولید کننده تجهیزات پزشکی در منطقه کاشان، اظهار داشت: افزون بر ۱۰ شرکت دیگر نیز در حال دریافت مجوز برای فعالیت در این منطقه هستند. 


معاون غذا و دارو دانشگاه گفت: ۴۵ مرکز فروش تجهیزات پزشکی در منطقه کاشان فعالیت می‌کند که به صورت دوره‌ای از این مرکزها بازرسی انجام می‌شود. 


وی ادامه داد: ۸۳ کارخانه و ۶۱ کارگاه تولید مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در منطقه کاشان وجود دارد که از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵۰ مورد بازرسی از آنها انجام شده است. 


به گفته وی، در این بازرسی‌ها  ۱۵ پرونده تخلف به مراجع قضایی ارجاع و ۶۱ میلیون تومان کالای قاچاق کشف شده است. 


*** صدور مجوز 20 داروخانه جدید در منطقه کاشان 


معاون غذا و دارو دانشگاه، از صدور مجوز 20 داروخانه جدید در منطقه کاشان و آران و بیدگل خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی داروخانه‌های جدید بر پایه آیین نامه جدید داروخانه ها، محدودیتی وجود ندارد. 


 وی افزود: تامین داروهای مورد نیاز در سطح شهر در حال حاضر توسط  ۸۰ داروخانه در منطقه کاشان و آران و بیدگل فعالیت دارند صورت می گیرد که  11 باب آن به صورت شبانه روزی به ارائه خدمت می پردازند که لازم است از زحمات بی دریغ موسسین، مسئولین فنی و کارکنان داروخانه ها، که در راستای تامین داروی بیماران تلاش کردند،  تقدیر و تشکر بعمل آید. 


دکتر تقی زاده تصریح کرد: طی 2 سال گذشته با بازدید های انجام شده  ۱۶ پرونده تخلف دارویی تشکیل  و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 2166
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین