میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 17 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1400/11/09 - 21:57
  • 601
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZfG

تکمیل ظرفیت بخش اطفال مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان / افزایش نگران کننده آمار بستری مادران باردار

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان، با اشاره به روند صعودی آمار بیماران کرونایی در منطقه گفت: ظرفیت بخش اطفال بیمارستان تکمیل شده و مجبور به پذیرش بیماران جدید در راهروها هستیم.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان، با اشاره به روند صعودی آمار بیماران کرونایی در منطقه گفت: ظرفیت بخش اطفال بیمارستان تکمیل شده و مجبور به پذیرش بیماران جدید در راهروها هستیم. 


به گزارش وب دا،  دکتر ابوالفضل شجاعی افزود: علی رغم افرایش تخت‌های بیمارستانی در این بخش، اما به دلیل روند صعودی آمار بیماران نیازمند به بستری، وضعیت نگران کننده‌ای را پیش رو داریم. 


دکتر شجاعی، با بیان اینکه میزان ابتلاء اطفال به کرونا با شیوع سویه امیکرون افزایش یافته است، تصریح کرد: تقریبا ۷۰درصد کودکان مبتلا، والدین یا اقوام نزدیکی دارند که کرونا گرفته‌اند و حدود ۲۰ تا ۳۰درصد هم هرگونه تماس را انکار می‌کنند و ممکن است از سطوح یا معابر عمومی مبتلا شده باشند. 


وی یادآور شد: میزان سرایت ویروس امیکرون که در حال حاضر شایع شده‌ است بسیار بالاست و در یک تجمع کوچک نیز به راحتی همه‌ افراد، درگیر بیماری می‌شوند. 


***افزایش نگران کننده آمار بستری مادران باردار کرونایی در این مرکز  


رئیس مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان، از افزایش نگران کننده آمار بستری مادران باردار کرونایی با سویه جدید امیکرون در این مرکز خبر دادو گفت: مادران باردار در ایام سخت کرونایی بیشتر در معرض خطر هستند و باید هر چه سریعتر واکسینه شوند.


وی، با ابراز نگرانی از این که در هفته اخیر، 6 خانم باردار در این مرکز به دلیل کرونا بستری شده اند ، گفت: حال عمومی یک خانم باردار مناسب نیست و در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر می باشد.

دکتر شجاعی، در مورد وضعیت شکننده کرونا در سطح منطقه خاطر نشان کرد: با کوچکترین بی‌احتیاطی، وضعیت منطقه به مانند پیک های گذشته شکننده خواهد شد .

وی، به ضعف سیستم ایمنی مادر باردار و جنین اشاره کرد وافزود: این وضعیت می تواند هردو نفر را در معرض خطرات بزرگتری قرار دهد، بنابراین باید مسئله ابتلای مادران باردار به کرونا جدی گرفته شود.

رئیس مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان، از تمام مادران باردار خواست تا در شرایط شیوع کرونا به هیچ عنوان از منزل خارج نشده و تنها برای انجام مراقبت های دوران بارداری، آن هم با رعایت حداکثری نکات بهداشتی از خانه خارج شوند. 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 2124
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین