میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 17 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1401/03/10 - 14:21
  • 332
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z4N
امام جمعه و نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان:

تشکیل حکومت اسلامی بزرگترین معروف ها

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان در نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه، تشکیل حکومت اسلامی را بزرگترین معروف عنوان کرد.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان در نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه، تشکیل حکومت اسلامی را بزرگترین معروف عنوان کرد.


 


به گزارش و ب دا، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی امروز مورخ 10/3/1401 در دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در سوره های، یوسف و یونس، پیامبران مامور به تشکیل حکومت بوده اند و مهم ترین اقدام شان اقامه نماز است.


 


وی اظهار داشت: در حدیث شریف غدیر نیز بالاترین امر به معروف، رساندن ولایت علی ابن ابیطالب (ع) به دیگران است.


 


وی افزود: تمام انبیا و ائمه (س) آرزویشان تشکیل حکومت اسلامی بوده اما فقط پیامبر اکرم (ص) 10 سال در مدینه حکومت اسلامی تشکیل دادند و حضرت علی (ع) 5/4 سال و امام حسن مجتبی (ع) 6 ماه موفق به تشکیل حکوت اسلامی شدند و دیگر حکومت اسلامی تشکیل نشد تا سال 1357 با پیروزی انقلاب اسلامی ایران که بایستی قدر آن را بدانیم.


 


حجت الاسلام و المسلمین حسینی ادامه داد: در قرآن اولین وظیفه به کسانی که قدرت دادیم را برپاداشتن نماز است.


 


وی، اقامه نماز را یکی از بزرگترین معروف های حکومت اسلامی برشمرد و استمداد از خدای متعال، استمرار درگفتن، استقامت در امر کردن، استفاده از نهایت عطوفت، استفاده از روشهای مختلف و به کارگرفتن هنر و ..، تقویت اصول دین، تحریک احساسات با بیان نعمت های پروردگار، تمیز بودن مکان های عبادات، انجام  همه کارها برای خدا و ... را از راه های  گسترش این معروف عنوان کرد.


 


امام جمعه و نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان، انتخاب زمان مناسب، استفاده از الگوهای مناسب، بیان شفاهی و کتبی، بیان پنهانی نصیحت و ... را از روش های امر به معروف و نهی از منکر برشمرد.


 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 2455
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین