میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 17 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1401/01/24 - 08:54
  • 398
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZbK

انجام بیش از ۱۵ هزار ویزیت و مشاوره تخصصی تغذیه به صورت رایگان

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان، از انجام بیش از ۱۵ هزار ویزیت و مشاوره تخصصی تغذیه به صورت رایگان در سال گذشته خبر داد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان، از انجام بیش از ۱۵ هزار ویزیت و مشاوره تخصصی تغذیه به صورت رایگان در سال گذشته خبر داد.


به گزارش وب دا، دکتر مسعود دهقانی افزود: این اقدام توسط کارشناسان تغذیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شهرستان کاشان، با هدف اصلاح سبک زندگی، ارتقاء سواد تغذیه جامعه و کاهش اختلالات ناشی از تغذیه ناسالم انجام شده است.


وی، با اشاره به درصد بالای اضافه و چاقی در شهرستان، از کاهش میزان اضافه وزن و چاقی بزرگسالان بالای ۱۸ سال از ۶۴.۱ درصد در سال ۱۳۹۹ به ۶۱.۴ در سال ۱۴۰۰ خبر داد.


دکتر دهقانی تصریح کرد: بیماری های غیر واگیر مهم‌ترین علت مرگ و میر در کشور به شمار می رود به طوری که ۷۶ درصد بار بیماری ها در ایران به بیماری های غیر واگیر اختصاص دارد و مهمترین عامل خطر ابتلا به بیماری های غیر واگیر تغذیه نامناسب است که می توان با پیروی از یک رژیم غذایی مناسب از بروز آن جلوگیری کرد.


وی، دﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﺮدم ﺑﻪﺧﺪﻣﺎت مشاوره فردی و آموزش های گروهی تغذیه در راستای پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر از دستاوردهای حضور کارشناسان تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت عنوان کرد.


 دکتر دهقانی اظهار داشت: گروه های پرخطر و حساس نیازمند ویزیت توسط کارشناسان تغذیه شامل: افراد دچار اضافه وزن و چاقی، کودکان و نوجوانان دچار لاغری و کوتاه قدی، مادران باردار با وزن گیری نامطلوب و همچنین افراد دچار بیماری هایی نظیر فشارخون بالا، دیابت و چربی خون بالا می باشند.


شایان ذکر است: همشهریان عزیز می توانند با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت نزدیک محل زندگی خود از خدمات و مشاوره تخصصی تغذیه به صورت رایگان بهره مند شوند.


جهت مشاهده آدرس مراکز خدمات جامع سلامت به آدرس ذیل مراجعه نمایید:


http://health.kaums.ac.ir/Default.aspx?PageID=620

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 2291
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین