میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 17 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1401/04/29 - 11:30
  • 360
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zh6
با اجرای طرح دارویار:

افزایش قیمت دارو از جیب مردم پرداخت نمی شود/ ۱۱۹ قلم داروی بدون نسخ تحت پوشش بیمه قرار گرفته است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: با اجرای طرح دارویار، افزایش قیمت دارو از جیب مردم پرداخت نمی شود.



سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: با اجرای طرح دارویار، افزایش قیمت دارو از جیب مردم پرداخت نمی شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر کورش ساکی، با اشاره به تغییر قیمت برخی اقلام دارویی در اجرای این طرح  اظهار داشت: در قالب این طرح، تغییر قیمت دارو از جیب مردم پرداخت نمی‌شود بلکه این تغییر قیمت فقط برای دولت و بیمه‌ها اعمال می‌شود و بیمه‌ها پول افزایش قیمت داروها را پرداخت می‌کنند.
وی افزود: با اجرای طرح دارویار، ۳۶۶ قلم داروی پر مصرف و ضروری بیماری های مزمن مانند دیابت، فشارخون، قلبی عروقی و... بیمه می شوند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به اینکه در این طرح  ۱۱۹ قلم داروی بدون نسخ (OTC) تحت پوشش بیمه قرار گرفته است، تصریح کرد: همه مردم به مدت ۳ ماه  تحت پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان قرار می گیرند و پس از آن پرداخت حق بیمه به صورت پلکانی و بر اساس دهک افراد خواهد بود.
دکتر ساکی، با بیان اینکه در مواردی با توجه به افزایش پوشش بیمه ای دارو و پرداخت یارانه سلامت، شاهد کاهش پرداختی از جیب مردم خواهیم بود، یادآور شد: در این طرح برای داروهایی که پیش از این تحت مشمول حمایت های بیمه‌ای نبودند، پوشش بیمه‌ای برقرار شد.
وی ادامه داد: در طرح دارویار افرادی که نسخه دارند و تحت پوشش بیمه هستند می توانند از خدمات دارویی با نرخ کم برخوردار شوند. در این طرح افزایش قیمت دارو نخواهیم داشت و حتی در برخی موارد شاهد کاهش قیمت داروها نیز خواهیم بود.



  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 2582
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین