میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 14 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1402/10/12 - 14:41
  • 273
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z8YQ

افتتاح واحد ارزیابی تکامل کودکان با تست بیلی در شهرستان آران و بیدگل

واحد ارزیابی تکامل کودکان با تست بیلی با حضور معاون فنی و کارشناس مسئول سلامت خانواده و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه و مسئولین شبکه راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان آران و بیدگل گفت:  دستیابی به تمامیت رشد و تکامل، از اجزاء اولیه حقوق کودک به شمار می‌رود. دوران کودکی خصوصاً ۳ سال اول زندگی، دوران بسیار مهم و غیرقابل برگشتی در روند رشد و تکامل کودک است و غربالگری، ارجاع و مداخلات زودهنگام در اختلالات کودکان اهمیت بسزایی دارد.

دکتر محسن قمصری اظهار داشت: طبق مطالعات جهانی 17-25 درصد کودکان و طبق مطالعات ایران 7-22 درصد کودکان از طیف های مختلف اختلالات تکاملی رنج می برند.

ایشان ضمن اشاره به اینکه حدود 70 درصد مشکلات تکاملی و رفتاری تا سن مدرسه تشخیص داده نمی شوند و فرصت طلایی مداخله از بین می رود، افزود: شناسایی تأخیر تکامل کودکان (بخصوص موارد خفیف تا متوسط ) در سنین پایین با معاینه و شرح حال مقدور نیست و نیاز به آزمون های غربالگری تکامل دارد

در ادامه کارشناس مسئول سلامت خانواده و جوانی جمعیت مرکز بهداشت ضمن ارائه آمار غربالگری تکامل کودکان، گفت: کودکان نیازمند ارجاع به واحد تست بیلی شامل کودکان نارس، دارای تاخیر تکاملی و فرم ASQ مشکل دار می باشند.

منیره سعیدی افزود:به منظور تشخیص قطعی مواردی که در آزمونهای غربالگری، بعنوان تاخیر تکامل ارجاع شده اند، لازم است برای کودکان شناسایی شده تست تکاملی تشخیصی انجام گیرد. تست های تشخیصی متعددی در سطح جهانی وجود دارد که از جمله معتبرترین آن ها تست تکاملی Bayley است که در اکثر منابع به عنوان Gold Standard تشخیص اختلال تکاملی نام برده شده است. با استفاده از این ابزار و پس از تشخیص قطعی اختلال تکاملی، کودک به مراکز ارجاعی و یا مراکز جامع تکامل کودکان ارجاع داده شده و مورد مداخله به هنگام قرار میگیرند

وی در پایان بیان کرد: واحد ارزیابی تکامل کودکان با تست بیلی واقع در مرکز خدمات جامع  سلامت دکتر نمکی و با حضور کارشناس بیلی آماده ارائه خدمات به همشهریان عزیز است.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل
  • کد خبر : 125408

تصاویر

افتتاح واحد ارزیابی تکامل کودکان با تست بیلی در شهرستان آران و بیدگل افتتاح واحد ارزیابی تکامل کودکان با تست بیلی در شهرستان آران و بیدگل افتتاح واحد ارزیابی تکامل کودکان با تست بیلی در شهرستان آران و بیدگل
کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین