میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 06 مهر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1403/07/04 - 16:21
  • 23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZGJS

افتتاح اندیشکده دین و سلامت در دانشگاه علوم پزشکی کاشان

در آستانه برگزاری مراسم افتتاحیه اندیشکده دین و سلامت، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، در مصاحبه‌ای با روابط عمومی دانشگاه به تشریح اهداف و فعالیت‌های این اندیشکده پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، حجت الاسلام عباس ابن علی، اعلام کرد که این اندیشکده با هدف شناسایی چالش‌ها و مشکلات کلان و خرد در حوزه دین و سلامت تأسیس شده است و در قالب کمیته‌های مختلفی نظیر “دین و بهداشت”، “دین و طب”، “دین و تغذیه”، “دین و روان”، “دین و دارو”، “دین و مراقبت‌های بالینی” و “فلسفه پزشکی” به فعالیت خواهد پرداخت.
 
وی افزود: “موضوع فعالیت این اندیشکده سیاست‌گذاری، تحول‌آفرینی، مساله‌یابی و تولید راه‌حل در حوزه سلامت بر اساس مبانی دینی خواهد بود.” وی همچنین به ماهیت پژوهشی و کاربردی اندیشکده اشاره کرد و تأکید کرد که این مرکز به مسائل مربوط به دین و سلامت اختصاص دارد و رویکرد آن ارائه خط مشی به نهادهای مربوطه و انتشار نتایج به دست آمده است.
 
از دیگر اهداف این اندیشکده می‌توان به شناسایی چالش‌ها و نیازهای اساسی در حوزه سلامت، دستیابی به راهکارهای استراتژیک و تعامل علمی با دیگر مراکز آموزشی و پژوهشی اشاره کرد. همچنین، برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌ها و انتشار نتایج در قالب نشریات و کتب از دیگر برنامه‌های کلان این اندیشکده خواهد بود.
 
دانشگاه علوم پزشکی کاشان با ۳۵۷۵ دانشجو و ۳۰۴ هیئت علمی، دارای ۶ دانشکده و ۵۶ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف است. حجت الاسلام ابن علی با اشاره به ظرفیت‌های علمی و دینی شهرستان کاشان، امیدواری خود را برای تحقق اهداف بلند این اندیشکده و گسترش معنویت در مراکز علمی ابراز کرد.
 
در پایان، وی از رئیس محترم دانشگاه و سایر همکاران که در راه‌اندازی این اندیشکده همکاری کردند، قدردانی کرد.
 
 حجت الاسلام والمسلمین دکتر شاه فضل به عنوان مسئول اندیشکده و دکتر طلایی به عنوان دبیر آن منصوب شدند و از اندیشمندان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه دعوت کردند تا نظرات خود را ارائه دهند.
  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 132223
کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین