میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 14 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1402/08/10 - 15:34
  • 308
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZvXB

اردوی تفریحی ورزشی ویژه بیماران دیابتی برگزار شد

به مناسبت هفته پوکی استخوان، اردوی تفریحی، ورزشی و آموزشی ویژه بیماران دیابتی با هدف ارتقا سطح آگاهی بانوان مبتلا به دیابت، در خصوص پیشگیری از پوکی استخوان و با تاکید بر تغذیه صحیح و فعالیت جسمانی مناسب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، متخصص طب ایرانی و مدیر امور بیماری های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این برنامه، گفت: دیابت یکی از بیماری هایی است که ممکن است در فرد مبتلا تا سال های متمادی علامت ظاهری نداشته باشد اما چه در شکل خاموش و چه در شکل بارز می تواند منجر به تشدید پوکی استخوان شود.

دکتر زکریا روحانی، ضمن اشاره به نقش رژیم غذایی مناسب برای پیشگیری از پوکی استخوان، افزود: رژیم غذایی غنی از کلسیم و ویتامین D برای سلامت استخوان‌ها مهم است. منابع خوب کلسیم شامل لبنیات کم‌چرب، سبزیجات برگ‌دار و سبز تیره، غذاها و نوشیدنی‌های غنی‌شده با کلسیم و ویتامین D می باشد.

وی، با تاکید بر داشتن فعالیت بدنی مناسب برای کاهش عوارض ناشی از بیماری دیابت و پوکی استخوان، افزود: انجام تمرینات تحمل وزن و تقویت عضلات به طور منظم، از پوکی استخوان جلوگیری می کند و با بهبود تعادل و انعطاف پذیری بهتر، ریسک افتادن و شکستگی استخوان کاهش می یابد. به همین دلیل ورزش برای افرادی که دیابت دارند بسیار مهم و لازم است. از طرف دیگر ورزش به کاهش سطح قند خون نیز کمک می کند. 

این گزارش حاکیست: از برنامه های دیگر این اردوی تفریحی ورزشی که با همکاری واحد مبارزه با بیماری های غیرواگیر و انجمن دیابت شهرستان آران و بیدگل برگزار شد، اجرای تمرینات ورزشی، برگزاری مسابقه، اهدای جایزه به برگزیدگان و صرف صبحانه همراه بود.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل
  • کد خبر : 109128
کلمات کلیدی

تصاویر

کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین