میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 11 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1402/04/28 - 19:17
  • 503
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZJve
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

بیمارستان های کاشان و آران و بیدگل رتبه یک اعتباربخشی را کسب کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: با اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و انتشار کارنامه اعتبار بخشی، بیمارستان های کاشان و آران و بیدگل رتبه یک اعتباربخشی را کسب کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر کورش ساکی افزود: مراکز آموزشی درمانی شهید بهشتی، نقوی، متینی و کارگرنژاد کاشان و بیمارستان سیدالشهداء (ع) آران و بیدگل امتیاز درجه یک در دوره پنجم اعتبار بخشی ملی بیمارستانی را به دست آورند.

وی، با اشاره به اینکه تنزل رتبه اعتبار بخشی بیمارستان ها باعث کاهش 10 درصدی درآمدها می شود، اظهار داشت: کسب امتیاز درجه یک در دوره پنجم اعتبار بخشی ملی باعث کاهش پرداختی هزینه های درمانی از جیب مردم می شود.

وی تصریح کرد: ارزیابان، سنجه های مدیریت و رهبری، بالینی، خدمات درمانی، تشخیصی، مراقبتی و آموزشی بیمارستان بررسی و بخش ها و واحدهای مختلف را مورد ارزشیابی قرار دادند.

دکتر ساکی ادامه داد: در این ارزیابی رتبه بیمارستان از نظر کیفیت ارائه خدمات درمانی مشخص می گردد و موضوعات پزشکی مبتنی بر شواهد، تضمین کیفیت، اخلاق پزشکی، کاهش خطای پزشکی و حفظ ایمنی بیمار،  در این فرایند نقشی کلیدی دارند.

لازم به ذکر است: اعتباربخشی به معنای کنترل کیفی و بررسی استانداردهای ایمنی یک بیمارستان است که توسط ارزیابان منتخب وزارت بهداشت انجام می گردد، در صورتی که بیمارستانی موفق به کسب درجه یک اعتباربخشی شود، به عنوان مرکز مطمئنی برای مراجعه بیماران جهت انجام خدمات درمانی معرفی می گردد و از سوی دیگر در تعیین شرایط عقد قرارداد با بیمه های درمانی می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,درمان,اخبار مهم
  • کد خبر : 26718
کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین