میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 13 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1402/05/25 - 12:38
  • 600
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZrLz

هفت درصد تولید ناخالص ملی صرف سوانح ترافیکی می شود

مشاور علمی و بین الملل پلیس راهور فراجا اظهار کرد: هفت درصد تولید ناخالص ملی کشور صرف سوانح ترافیکی می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر حمید سوری در جلسه کمیته راهبردی پروژه کاشان شهر نمونه ایمن ترافیکی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان روز سه شنبه مورخ 24/05/1402 گفت: این موضوع نشان می دهد، بار ناشی از حوادث ترافیکی، مزمن و ادامه دار است و از نظر اقتصادی هزینه های زیادی را به جامعه وارد می کند.

 وی، با اشاره به هزینه های غیرمستقیم و نامحسوس آن شامل درد و رنج و اثرات سوء روانی و اجتماعی که به جامعه تحمیل می شود، افزود: جمعیت فعال و جوان کشور در تصادفات آسیب می بینند که بار مضاعفی را به جامعه تحمیل می کند.

دکتر سوری، با اشاره به اینکه کاشان شهر "نمونه ایمن‌ترافیکی" کشور انتخاب شد‌، تصریح کرد: سوانح ترافیکی از جمله دغدغه‌هایی است که کمتر خانواده‌هایی وجود دارد که در این باره آسیب ندیده باشند.

وی ضمن اشاره به سوانح و حوادث بالای رانندگی در کشور افزود: همه فامیل ما دور یا نزدیک از سوانح رانندگی آسیب دیدند و از این رو شاخص آسیب ناشی از حوادث رانندگی در کشور ما یکی از نامطلوب‌ترین شاخص‌ها در میان کشورهای دنیا است.

دکتر سوری، با اشاره به وجود اقدامات صورت گرفته تصریح کرد: لازم است تا با راهکارهای نوین از بروز حوادث ترافیکی جلوگیری کنیم.

وی، با بیا اینکه ارزش تحقیقات علمی زمانی نمایان می شود که بتوان با مراجع تصمیم گیرنده تعامل داشته و بر نوع تفکر آنها تاثیر گذار بود، ادامه داد: یک مرکز تنها نمیتواند این پروژه را انجام دهد و این طرح باید بین سازمانی باشد.

رئیس دانشگاه نیز در این نشست ابراز خرسندی کرد: شهرستان کاشان به عنوان این طرح در کشور و آسیا انتخاب شده است.

دکتر کورش ساکی، با اشاره به اینکه تصادفات خسارت زیادی را وارد می کند که باید از این فرصت استفاده کنیم تا سوانح تصادف را کاهش دهیم، گفت: این اقدام یک نوع فعالیت جهادی است و هر کس و از هر طریق می تواند وارد این پروژه شود و کمک کند.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز در این جلسه گفت: تحقیقات این طرح حدود دو سال هست ک تحقیقاتش شروع شده است.

دکتر غلامعلی حمیدی افزود: انعقاد تفاهم نامه همکاری پژوهشی بین دانشگاه با نیروی انتظامی، پلیس راهور و شهرداری کاشان، هم افزایی و هماهنگی بین بخشی برای  اجرای طرح نمونه جمعیتی ایمن ترافیک (نجات) را در کاشان فراهم کرده است.

سرهنگ ... سخایی نماینده پلیس راهور کشور نیز، اظهار کرد: شهرستان کاشان پتانسیل بالایی برای اجرای این طرح دارد و اجرای آن نیازمند مشارکت و همراهی تمام ارگان های شهرستان کاشان است.

لازم به ذکر است اعضای حاضر جلسه در نشست نیز در خصوص این طرح به بحث و تبادل پرداخته و تصمیمات مقتضی اتخاذ گردید.

نشست راه اندازی آزمایشگاه جمعیتی ترافیک و چشم انداز صفر مرگ ناشی از سوانح ترافیکی در شهرستان کاشان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی در مورخ 25/05/1402 در سالن شهید دکتر محمد زارع برگزار شد.

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,تحقیقات و فناوری,اخبار مهم
  • کد خبر : 103082

تصاویر

کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین