میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 13 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1403/03/20 - 13:06
  • 429
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Z72S
به پاس تقدیر از آن‌ها که زندگی بخشیدند:

تقدیر از خانواده های اهداء کننده عضو در جشن نفس

مراسم جشن نفس دانشگاه با حضور خانواده های اهداء کننده عضو به بیماران نیازمند و مسئولین شهرستان و دانشگاه در مورخ 19 خرداد ماه در تالار شهر فرهنگسرای مهر کاشان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در ابتدای این مراسم دکتر عباس آزادی معاون درمان دانشگاه ضمن خوش آمدگویی به حضار و تقدیر از برگزار کنندگان مراسم، با بیان اینکه اهدای عضو از افراد مرگ مغزی پدیده مقدس چند بعدی که ابعاد مختلف پزشــکی، اجتماعی و حتی اقتصادی در آن به گونه ای درگیرند، اظهار داشت : از نظر پزشکی اهدای عضو و پیوند اعضا در بلندترین قله های علم پزشکی قرار داشته و نشان از توانایی علمی و تکنولوژی بالای یک کشور دارد. از طرفی ثابت شده است که بدون رضایت خانواده، اهدای عضو افراد مرگ مغزی باعث اثر بد بر خانواده و بالطبع جامعه می گردد. بنابراین ارتقــای فرهنگ و آگاهی جامعــه در زمینه اهدای عضو از افــراد مرگ مغزی از ضروریات است.

 

دکتر آزادی ضمن بیان خاطره ای از خانواده اهدا کنندگان عضو با اشاره به اینکه یکی از مهمترین عوامل موفقیت در اهداء عضو رضایت خانواده ها می باشد. افزود : درک خانواده ها از مرگ مغزی، تاثیر کیفیت و زمان اطلاع خانواده ها از مرگ مغزی ، باورها و انگیزه ها، نقش مهم متخصصان در تصمیم گیری  درست و تاثیری که خانواده ها از رسانه های گروهی می گیرند از جمله عوامل موثر در رضایت به اهداء عضو بیماران مرگ مغزی توسط خانواده ها می باشد.

 

در ادامه مراسم دکتر سید ایمان سیحون رئیس مرکز تحقیقات بانک فرآورده های پیوندی دانشگاه علوم پزشکی تهران به ارائه گزارشی از عملکرد مرکز تحقیقات بانک فراورده های پیوندی در  راستای ارتقای آگاهی و افزایش تعداد پیوند در سطح کشور پرداختند.

 

در این مراسم دکتر اسماعیل فخاریان متخصص جراحی مغز و اعصاب و عضو تیم پیوند اعضای دانشگاه در خصوص اهمیت کیفیت زندگی انسان و تغییر معیارهای تعیین مرگ بر اساس تحقیقات علمی در طول زمان پرداخته و بر وجود مشکلات احساسی و عاطفی و  معیارهای معنوی افراد در فرایند اهدای عضو نکاتی بیان نموده و ضمن تشکر از خانواده اهدا کنندگان آرزوی غفران الهی برای اهداکنندگان مسئلت نمودند.

 

دکتر کتایون نجفی‌زاده مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان ضمن اشاره به تاریخچه اهدای عضو و برگزاری جشن نفس در کشور، به ارائه گزارش نرخ اهدای عضو (شاخص PMP) در شهرهای مختلف پرداخته و خواستار مشارکت خیرین در تامین زیرساخت های واحدهای فراهم‌آوری و اهدای عضو مراکز درمانی و مددرسانی به خانواده‌های اهداکننده شدند.

 

تجلیل از خانواده های اهداکننده عضو، تجلیل از متخصصان عضو تیم پیوند اعضا و کارشناسان واحد شناسایی و فراهم اوری و پیوند اعضا، اجرای نقاشی با ماسه توسط خانم فاطمه عبادی و اجرای موسیقی فریدون اسرایی از سایر برنامه های جانبی این مراسم بود.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,درمان
  • کد خبر : 130879
کلمات کلیدی

تصاویر

کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین