میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 10 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1401/09/12 - 10:09
  • 265
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zjd

"برابری دسترس همگان به خدمات پیشگیری و تشخیص اچ آی وی" شعار روز جهانی ایدز/ شناسایی 162 نفر بیمار مبتلا به ویروس ایدز در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کاشان

معاون بهداشت دانشگاه اظهار داشت: "برابری دسترس همگان به خدمات پیشگیری و تشخیص اچ آی وی" شعار روز جهانی ایدز نامگذاری شده است...

معاون بهداشت دانشگاه اظهار داشت: "برابری دسترس همگان به خدمات پیشگیری و تشخیص اچ آی وی" شعار روز جهانی ایدز نامگذاری شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر مهدی دلاوری، با اشاره به اینکه هر سال اول دسامبر به نام روز جهانی ایدز نامگذاری شده، گفت: در جهان 38 میلیون نفر با ویروس ایدز زندگی می کنند.

وی، با اشاره به اینکه 7/1 میلیون نفر در دنیا از ابتلا خود به بیماری ایدز آگاه نمی باشند، افزود: شناسایی این افراد مبتلا به جز با مشارکت کلیه دستگاه های اجرایی و مردم میسر نخواهد بود. تعیین یک مقطع زمانی خاص در سال برای برجسته سازی موضوع و حساس کردن سیاستگذاران، مسئولان و آحاد افراد جامعه به موضوع اچ‌ آی ‌وی و همراه کردن آنان برای پیشگیری از ایدز بسیار ضروری است.

شناسایی 162 نفر بیمار مبتلا به ویروس ایدز در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کاشان

وی، با اشاره به شناسایی 162 نفر بیمار مبتلا به ویروس ایدز در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکنون ادامه داد: از این تعداد، 35 نفر از آنها تاکنون فوت کرده اند.

معاون بهداشت دانشگاه یادآور شد: 68 درصد از راه تزریق مشترک در مصرف مواد، 16 درصد از راه جنسی و 16 درصد موارد هم از راه ناشناخته به این بیماری مبتلا شده اند.

وی، با بیان اینکه 86  درصد مبتلایان را مردان و 14 درصد را زنان تشکیل می دهند، گفت: آمارها نشان می دهد که سهم زنان از ابتلا به ایدز در حال افزایش می باشد.

دکتر دلاوری، عدم مراجعه به موقع افراد جهت تشخیص بیماری را یکی از مشکلات در راه کنترل بیماری ایدز عنوان کرد و اظهار داشت: انتظار می رود با مراجعه به موقع افراد دارای رفتار پر خطر و شروع به موقع درمان از پیشرفت بیماری و سرایت به دیگران جلوگیری کنند.

گفتنی است: مرکز مشاوره بیماری ایدز در مرکز خدمات جامع سلامت گلابچی کاشان با شماره تلفن 55463344 همه روزه به جزء ایام تعطیل آماده انجام خدمات مشاوره، آزمایش و درمان رایگان با حفظ محرمانگی به افراد دارای رفتار پرخطر می باشد.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,فرهنگ سلامت,بهداشت
  • کد خبر : 2983
کاربر روابط عمومی
خبرنگار

کاربر روابط عمومی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین