میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 19 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1399/10/24 - 13:24
  • 878
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZXD

کشف بیش از 5 هزار قلم فراورده دارویی قاچاق و غیر مجاز در کاشان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از کشف بیش از 5 هزار قلم فراورده دارویی قاچاق و غیر مجاز در کاشان خبر داد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از کشف بیش از 5 هزار قلم فراورده دارویی قاچاق و غیر مجاز در کاشان خبر داد.


به گزارش وب دا، محسن تقی زاده، به 662 بازرسی انجام شده توسط بازرسان این معاونت طی 9 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت، بیش از 5200 قلم با ارزش بیش یک میلیارد و چهار میلیون و ششصد و چهل و پنج هزار ریال محصولات قاچاق در کاشان کشف شد.


وی افزود: این اقلام شامل لوازم آرایشی و بهداشتی، دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی قاچاق و تاریخ گذشته که به دستور دادستان توقیف و به مراجع قضایی معرفی شدند.


وی، با بیان به اینکه اغلب بازدید و بازرسی ها در قالب گشت مشترک و با محوریت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان به همراه کارشناسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و پلیس صورت می گیرد، تصریح کرد: این معاونت آمادگی هرگونه همکاری در زمینه دریافت شکایات و استعلام محصولات سلامت محور را دارد.


دکتر تقی زاده، ضمن اشاره به بروز عوارض و مشکلات جبران ناپذیر گزارش شده با استفاده از این گونه محصولات، گفت:  کالاهای سلامت محور جمع آوری شده محصولاتی است که به صورت قاچاق و خارج از فرایند و مبادی قانونی وارد کشور می شود و از آنجائیکه  بر شرایط نگهداری و حمل این کالاها هیچگونه نظارتی صورت نمی گیرد به عنوان یک کالای غیر بهداشتی تلقی می گردد و مورد تائید هیچ آزمایشگاهی  برای آزمایشات لازم قرار نمی گیرد.


دکتر تقی زاده ادامه داد:کالا‌های سلامت محور شامل دارو، مکمل ها، ملزومات و تجهیزات پزشکی، مواد و فرآورده های خوراکی آشامیدنی و آرایشی، بهداشتی از اولویت‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالاست.


وی، با تأکید بر لزوم آگاهی مردم از اهمیت شناسایی اصالت کالا‌های سلامت محور مصرفی افزود: راه‌اندازی سامانه تیتک(TTAC) گام بزرگی برای شناسایی اصالت کالا می باشد.


معاون غذا و دارو دانشگاه، با اشاره به گزارش اقدامات و ارجاع پرونده های مربوطه به مراجع قضایی، گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب به سمتی برویم که آگاهی مردم در مورد محصولات قاچاق افزایش پیدا کند و از آثار سوء آن مطلع شوند.


وی، با بیان اینکه رویکرد مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور باید جنبه پیشگیرانه داشته باشد، تصریح کرد: مردم جهت اطمینان از سلامت کالاها می توانند از مبادی ذیل در این خصوص استعلام نمایند.


سامانه پیامکی 20008822


سایت www.ttac.ir


شماره تماس 6185-021


نرم افزار موبایلی بارکد دو بعدی


 


دکتر تقی زاده یادآور شد: شماره پیامک یا شماره تلفنی که به جای شماره های یاد شده درج شده باشد جعلی است.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 1366
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین