میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 18 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1400/08/18 - 11:27
  • 562
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZNY

پنجمین همایش بین المللی و بیست و چهارمین همایش ملی بهداشت محیط در کاشان برگزار می شود

دبیر اجرایی پنجمین همایش بین المللی و بیست و چهارمین همایش ملی بهداشت محیط در کاشان از برگزاری این همایش در روزهای 23 الی 25 آذرماه خبر داد.

دبیر اجرایی پنجمین همایش بین المللی و بیست و چهارمین همایش ملی بهداشت محیط در کاشان از برگزاری این همایش در روزهای 23 الی 25 آذرماه خبر داد. 


دکتر غلامرضا مصطفایی، رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان روز دوشنبه در نشست خبری که با همین موضوع برگزار شده بود، گفت: وجود امکانات مطلوب از جمله کادر علمی مجرب، آزمایشگاههای مجهز ، مرکز تحقیقات، مجله انگلیسی زبان ISIو پذیرش دانشجوی مقاطع کارشناسی تا دکترای بهداشت محیط در کاشان، بستر مناسب برگزاری این همایش در این دانشگاه را فراهم نموده است. 


دبیر علمی همایش در این نشست گفت: کمیته علمی همایش با 140 عضو هیات علمی از دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور مسئولیت داوری مقالات رسیده به دبیرخانه پنجمین همایش بین المللی بهداشت محیط را بر عهده دارد. 


دکتر محمدباقر میران زاده افزود: بیش از 245 مقاله داخلی و خارجی به دبیرخانه همایش ارسال شده که پیش بینی می شود بیش از 40 مقاله برای سخنرانی و 100 مقاله به صورت پوستر از سوی کمیته علمی همایش انتخاب شود. 


وی تصریح کرد: تاکنون هشت سخنران بین المللی و خارجی دعوت دبیرخانه همایش را پذیرفته و حضورشان در همایش قطعی شده و با توجه به فراهم نمودن امکان شرکت در همایش از طریق فضای مجازی، استقبال علاقه مندان بسیار قابل توجه بوده و تاکنون بیش از 700 نفر شرکت کننده ثبت نام نموده اند. 


به گفته وی، مقالات پذیرفته شده در همایش در پایگاه استنادی جهان اسلام منتشر و کتابچه همایش به زبان انگلیسی چاپ و به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد. 


وی اضافه نمود: مجوزهای بازآموزی نیز از وزارت بهداشت برای سخنرانان مقالات و ارائه دهندگان مقالات پوستری اخذ شده است. 


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بر اساس تحقیقات سهم پارامترهای بهداشت محیط در سلامت جامعه بیش از 50 درصد است یعنی ما با کنترل این پارامترها می توانیم سهم بسزایی در کنترل بیماریهای واگیر داشته باشیم و از طرفی هزینه های درمان را کاهش دهیم. 


وی اهداف همایش را شامل تبادل نظر درباره آخرین یافته های علمی در حیطه بهداشت محیط، بررسی چالشهای زیست محیطی و بهداشت محیط موجود از جمله تغییرات آب و هوایی ، بحران آب، تصفیه فاضلاب، پسماند و مواد زائد جامعه،  آلودگی هوا و ریزگردها و ارائه راهکار برای کنترل این چالشها عنوان کرد. 


به گفته وی، بیماری کرونا و پاندمی کرونا نیز یکی از محورهای همایش می باشد که با استقبال خوبی مواجه شده و بسیاری از مقالات ارائه شده به همایش در این رابطه است. 


وی اظهار داشت: کاربرد روش های نوین کنترل آلاینده های زیست محیطی، شاخص های بهداشت محیط در کشور، سیاستگذاری در حیطه بهداشت محیط و نوآوری و خلق ثروت در حیطه بهداشت محیط از دیگر اهداف و محورهای پژوهشی این همایش علمی است.


  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 1984
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین