میز خدمت الکترونیکی

جوانی جمعیت

امروز : 18 تیر 1403

×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter"را بفشارید

EN
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
شعار سال
  • 1400/08/17 - 07:51
  • 272
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZEY

پس از پایان قرنطیه هنوز احتمال انتقال بیماری کرونا وجود دارد

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان گفت: انتقال ویروس کرونا گاهی پس از پایان قرنطیه قطع نشده و احتمال انتقال بیماری وجود دارد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان گفت: انتقال ویروس کرونا گاهی پس از پایان قرنطیه قطع نشده و احتمال انتقال بیماری وجود دارد.


دکتر مسعود دهقانی، مدت قرنطینه خانگی بیماران را بسته به شدت بیماری 14 تا ۲۱ روز بیان و تصریح کرد: در موارد خفیف تا متوسط، بیمار باید دو هفته پس از شروع اولین علامت در منزل قرنطینه باشد. در موارد شدیدی که فرد در بخش ویژه بستری بوده یا دچار بیماری‌های نقص ایمنی است باید تا سه هفته در قرنطینه بماند و با استراحت، مصرف مایعات و تغذیه مناسب این دوران را طی کند.


وی افزود: یکی از راه‌های اصلی قطع زنجیره انتقال بیماری در تمامی عفونت‌های تنفسی که از راه قطرات تنفسی منتقل می‌شود، استفاده از ماسک است.


دکتر دهقانی، با بیان اینکه مهم‌ترین راه برای کاهش ابتلاء و میزان فوتی‌ها به کارگیری اقدامات پیشگیرانه است، تصریح کرد: در شرایط فعلی هر بیماری که دارای علائم تنفسی است به عنوان مشکوک به کرونا فرض می‌شود، گرچه ممکن است تعدادی از این افراد واقعاً مبتلا به کرونا نباشند اما در شرایط فعلی قرنطینه شدن ایشان برای قطع زنجیره انتقال بیماری لازم است.


به گفته وی، اگر فردی دارای علائم تنفسی و سیستمیک مثل بدن درد، تب، سردرد، ضعف و بی حالی و ... به ویژه دو علامت همزمان باشد، حتماً باید به عنوان کرونا قلمداد شود. زیرا با توجه به احتمال بالای انتقال بیماری در روزهای اولیه ابتلاء، بسیار اهمیت دارد که با شناسایی زودتر مبتلایان، قرنطینه و تفکیک آنان از جامعه، زنجیره انتقال کرونا را قطع کنیم.


دکتر دهقانی، ضمن اظهار تأسف از اینکه برخی افراد که با تشخیص کرونا به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و به طور متوسط یک هفته از بیماری آنها گذشته است، گفت: متأسفانه این افراد در این یک هفته بسیاری از نزدیکان، اطرافیان و همکاران خود را مبتلا کرده‌اند و این موضوع در کنترل طغیان و اپیدمی کرونا بسیار مهم است که افراد در صورت داشتن علائم ، بیماری خود را انکار نکرده و پیگیر مراقبت و درمان خود باشند.


وی، در ادامه با اشاره به اهمیت رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی توسط جامعه به ویژه گروه های پرخطر و افراد دارای بیماریهای زمینه ای افزود: این افراد باید واکسیناسیون را انجام دهند و پس از گذشت 2 هفته بعد از تزریق دوز دوم واکسن، می توانند فعالیت های خود را با زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم شرکت در دورهمی ها و مکان های شلوغ انجام دهند.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 1976
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب

سامانه گفتگوی آنلاین